به گزارش هنرآنلاین ،به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛فاز یک مجتمع فرهنگی و هنری سه قلعه شهرستان سرایان همزمان با هفته دولت با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،امام جمعه سه قلعه،فرماندار و سایر مسئولین شهرستان سرایان و بخش سه قلعه افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان گفت: هدف از راه اندازی مجتمع فرهنگی و هنری سه قلعه؛ایجاد انگیزه در هنرمندان و رشد استعدادهای بالقوه هنری این قشر با توجه به پتانسیلها و استعدادهای هنری در بخش سه قلعه است.

محبی، ضمن رضایت از حضور فعال هنرمندان در حوزه های مختلف،اظهار امیدواری کرد؛با راه اندازی این مرکز ما شاهد رشد و پیشرفت هنرمندان این خطه از شهرستان سرایان نیز باشیم.

در ابتدای این مراسم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرایان ضمن ارائه گزارشی، گفت: کلنگ این مجموعه با مساعدت و همکاری خیر عزیز مرحوم احمد حسامی و مسئولین شهر سه قلعه شروع وسپس با تخصیص اعتبارات دولتی فاز اول مجتمع مذکور با زیر بنای ٥٠٠متر مربع که شامل قسمت اداری و آموزشی است؛تکمیل شد.

رمضانی،تصریح کرد: برای ساخت ساختمان مذکور و اجرای فونداسیون سالن آمفی تئاتر سه قلعه مبلغ ١٦٦میلیون تومان هزینه شده است که ١٥٦میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان و مبلغ ١٠ میلیون تومان از کمک خیر محترم مرحوم حسامی تامین شد.

او افزود: برای انجام فعالیت های فرهنگی هنری مسئولین هر حوزه شامل:قرآنی،شعر،نمایش،خوشنویسی،تجسمی و موسیقی مشخص و برای هرگروه یک اتاق با امکانات در نظر گرفته شده که همه روزه شاهد فعالیت های آموزشی و هنری این عزیزان خواهیم بود.

گفتنی است؛در مراسم افتتاح پروژه مذکور علاوه بر سخنرانی امام جمعه سه قلعه ، فرماندار سرایان و اجرای موسیقی؛نمایشگاه توانمندیهای هنرمندان بخش سه فلعه به معرض نمایش گذاشته شد که با استقبال خوب مسئولین استانی ،شهرستانی و مردم شریف سه قلعه واقع شد.