به گزارش هنرآنلاین ،به نقل از ایرنا، این گروه از هفت سال گذشته فعالیت خود را در سنندج آغاز کرده و متشکل از ٦٠ کودک ٦ تا ١٨ ساله است و تاکنون در شهرهای مختلف استان های کردستان و کرمانشاه، تهران و سلیمانیه اقلیم کردستان عراق برای کودکان برنامه زنده اجرا کرده است.

ناصر احمدی مدیر این گروه هنری در گفت و گو با ایرنا افزود: این گروه هفتم شهریور ماه در شهر سلیمانیه اقلیم کردستان عراق برای کودکان و آوارگان عراقی برنامه زنده اجرا کرده و طبق برنامه ریزی های انجام شده در این اجرا گروه دیلان سنندج، چند قطعه موسیقی شاد و جدید خود را اجرا کرد.

به گفته او این گروه موسیقی عروسکی تاکنون ٥٥ آهنگ کودک کوردی اجرا کرده که هشت قطعه آن تبدیل به فیلم پویانمایی (انیمیشن) شده است.

مدیر گروه موسیقی عروسکی دیلان در ادامه با بیان اینکه این گروه با عروسک های "تن پوش" و "برناکو" و رقص زیبای کُردی در صدد زیباتر کردن اجراهای خود است، گفت: خلق لحظات شاد برای کودکان با استفاده از اشعار و ترانه های کُردی هدف اصلی این گروه است.

احمدی اجرای برنامه در روزهای ١٣الی ١٥شهریور در شهر سنندج را از دیگر برنامه های گروه موسیقی عروسکی دیلان عنوان کرد و گفت: این گروه آخر پاییز امسال در کشورهای آلمان و سوئد نیز به اجرای موسیقی عروسکی می پردازد.

سنندج مرکز استان کردستان به عنوان یکی از فرهنگی ترین مراکز استان در غرب کشور به شمار می رود و چندین گروه موسیقی مختلف در این شهرستان مشغول فعالیت هنری هستند.