به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور،در چهارمین نمایشگاه پوشاک ایران"ایران مُد" 45 گروه از سوی ستاد برگزاری نمایشگاه به 45 شهر برگزیده ایران اعزام و با اطلاع رسانی به خرده فروشی‌ها پوشاک و جمع آوری اطلاعات آنان پرداختند که براساس اطلاعات کسب شده از واحدهای تولید پوشاک،متصل نبودن آن‌ها به سیستم توزیع بزرگ‌ترین مشکل در این زمینه بوده که با این حرکت می‌توان سهم بازار از محصولات داخلی را افزایش داد.

شهرهای شیراز،فومن،سمنان،قائمشهر،اردبیل،تنکابن ،کرمان، ساری،نجف آباد، رامسر، خرم آباد، لنگرود، اصفهان، لاهیجان،مشهد،رشت،بوشهر،انزلی،تبریز،چالوس،دامغان،ارومیه،خوی،بوشهر برخی از این شهرها می‌باشند.

همچنین شرکت‌های تارتن،زاگرس پوش،نقشینه،جامعه،سیوان،نیک ریس،عصر جدید،هاناجین،بوتیک سعید، بهبود، سله بن، سارک،رونی،آی نور،ویچی،آیسلند،بهشوران،نفیس،من تن،مهیار،گلسار،ناربن،دوگل،روزان،پاآرا،تریکو گلزار،تریکو آلفا،جامه باف،وچیون،فخر ایران،مدیس،مقدم،رنس و دنیزتک برخی از برندهای ایرانی هستند که باهدف ایجاد رقابت و تبادل اطلاعات بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک، ارتقای سطح تولید داخلی کشور، علمی کردن طرح تولید لباس داخلی، کمک به توسعه اشتغال، بازاریابی و افزایش صادرات و افزایش راندمان تولید داخلی در این نمایشگاه حضور دارند.

استقرار سیستم کد گذاری GS1 در چهارمین نمایشگاه پوشاک ایران

سیستم کدگذاری GS1 که معتبرترین و جامع‌ترین سیستم کدگذاری کالا در سرتاسر جهان بوده برای نخستین بار در چهارمین نمایشگاه پوشاک ایران"Iran mode"بصورت آزمایشی ارائه خواهد شد.

پیرو مذاکرات اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با مسئولین مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران ( وابسته به مرکز مطالعات بازرگانی وزارت صنعت ، معدن و تجارت ) سیستم کدگذاری GS1 که معتبرترین و جامع‌ترین سیستم کدگذاری کالا در سرتاسر جهان بوده که در بیش از112 کشور مورد استفاده می‌باشد ، برای اولین بار در این نمایشگاه بصورت آزمایشی ارائه خواهد شد .

براساس این گزارش دو اپلیکیشن خاص نمایشگاه طراحی شده که یکی از آن‌ها برای غرفه داران و دیگری برای مراجعه کنندگان و بازدیدکنندگان درنظر گرفته شده است که غرفه داران با استفاده از این نرم افزار می‌توانند برای محصولات خود، شناسنامه یا کاتالوگ ایجاد نموده و بارکد آن را روی محصول الصاق نمایند .

همچنین به هر غرفه نیز یک نماد QR CODEارائه می‌شود که بر سردر غرفه نصب شده و اطلاعات مربوط به هر غرفه را در خود ذخیره می‌کند و در کاتالوگ محصولات نیز اطلاعاتی همچون مرجع سازنده، نام محصول، نوع، جنس، رنگ، دوخت و . . را می‌توان ثبت نمود.

گفتنی است نرم افزار مخصوص مخاطبان به گونه ای طراحی شده است که با مراجعه به غرفه و اسکن بارکد غرفه می‌توانند کلیه اطلاعات محصولات را در گوشی خود مشاهده و ذخیره نمایند. همچنین مشتریان می‌توانند بارکد روی محصولات را با گوشی خود اسکن و از شرح جزئیان کاتالوگ ایجاد شده توسط غرفه دار مطلع شوند.

شایان ذکر است،چهارمین نمایشگاه پوشاک ایران "ایران مُد"از ۱۳ تا ۱۶ شهریور ماه هر روز از ساعت 12 تا 20 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران سالن 38B آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.