سرویس موسیقی هنرآنلاین: بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی درباره اضافه شدن بخش موسیقی دستگاهی به جشنواره ملی موسیقی جوان، گفت: به عقیده من مهم‌ترین بخش جشنواره جوان به عنوان نتیجه و سرمایه دوره‌های گذشته، همین بخش ویژه حفظ ردیف است، چون در حقیقت برگزیدگان این بخش، یکی از معتبرترین امتیازاتی که به تأیید تمام سرمایه موسیقی ردیف دستگاهی کشور می‌رسد، دریافت خواهند کرد. از این جهت این بخش خیلی حائز اهمیت است.

او درباره حضور خود به‌عنوان مدیرعامل انجمن موسیقی و راهکارهای بکار گرفته در این جشنواره گفت: آنچه خیلی مهم است در جشنواره بدان توجه شود، بخش پیوست جشنواره موسیقی جوان است. ما باید پس از جشنواره امسال تا شروع دوره بعد جشنواره، یک برنامه‌ریزی ویژه مخصوصاً برای برگزیده‌ها و پدیده‌های جشنواره انجام دهیم، کما اینکه بخشی از این برنامه‌ریزی را قبل از شروع دوره دهم نیز طراحی کرده‌ایم. بخش نخست برنامه‌ریزی ما مربوط به آموزش مستمر است که برگزیدگان این جشنواره بتوانند پس از برگزاری جشنواره، تحت نظر یکی از اساتید موسیقی، فعالیت هنری‌شان را پیش ببرند. بخش دومش این است که ما اجراهای صحنه‌ای را در طول سال برایشان برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم کیفیت نوازندگی آن‌ها را محک زده و کنترل کنیم. سومین بخش نیز تولید آلبوم آثار برگزیده است که در اختتامیه جشنواره از اولین آلبوم رونمایی خواهد شد.

جمالی همچنین گفت: این آلبوم منتخبی از آثار سه دوره گذشته در بخش ردیف دستگاهی است که انجمن موسیقی ایران آن را تهیه کرده‌ است. دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان از 7 تا 24 شهریورماه به دبیری هومان اسعدی و با حضور و همکاری استادان موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با همکاری دفتر موسیقی و بنیاد رودکی، در سه بخش موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی کلاسیک و موسیقی نواحی ایران و در قالب سه گروه سنی الف (۱۵ تا ۱۸ سال)، ب (۱۹ تا ۲۳ سال) و ج (۲۴ تا ۲۹ سال) برگزار می‌شود.