به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ آخرین فیلم از بخش یک فیلم ساز یک نگاه :مروری بر سینمای پیتر واتکینز ، روز چهارشنبه 3 شهریورماه ساعت 17 فیلم " بازی جنگ " محصول سال 1967( انگلستان) ، به مدت 46 دقیقه به زبان اصلی و با زیر نویس فارسی به نمایش در می‌آید. همچنین بعد از نمایش فیلم بازی جنگ ،جلسه نقد و بررسی فیلم‌های پیتر واتکینز،مروری بر آثار و سینمای این کارگردان با حضور اردوان تراکمه و نوید پور محمدرضا در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

پیتر واتکینز در سال 1935 در انگلستان به دنیا آمد و قبل از این که وارد حوزه‏ی فیلم شود در کالج کرایست، کمبریج و آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک در لندن درس خواند. او به عنوان دستیار تولید در فیلم‎‏‏های تبلیغاتی کار کرد. این تجربه به صورت منطقی نقش مهمی در سرخوردگی او از رسانه و اجتماع مصرفی بازی کرد که بعدها تم همیشگی فیلم‏های او شد. او در مسیر فیلم‏سازی‏اش با نگاهی به اتفاقات حال حاضر اکتشافاتی در مسائل تاریخی کرده است. در انتهای سال 1950 واتکینز شروع به ساخت مستندهایی تجربی‏ کرد که با اتفاقات و شخصیت‏های تاریخی درگیر بود. موفقیت این فیلم‏ها به واتکینز کمک کرد تا بتواند در بی‌بی‌سی شغلی پیدا کند. در این دوره‏ی زمانی، واتکینز با فیلم‏سازان انگلیسی دیگری چون کوین برانلو هم همکاری کرد. واتکینز در کارهایی چون: کالودن و بازی جنگ که برای بی‏‌بی‌سی ساخت از گزارش‏های تلویزیونی به صورت استعاری استفاده کرد تا هم از تاریخ و هم از رسانه بازجویی کند. او در سوئد، کانادا و لیتوانی برای سال‌های زیادی زندگی ‌کرده است و در حال حاضر در فرانسه زندگی می‌کند.

یادآوری می‌شود: علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم درفصل تابستان، روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته به موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.