سرویس سینمایی هنرآنلاین: استرالیا، فیلم درام "تانا" (Tanna) را که داستانش در جزیره وانواتو روی می‌دهد، به عنوان نماینده خود در بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان انتخاب کرد.

به گزارش ورایتی، "تانا" به زبان Nauvhal ساخته شده است و بنتلی دین و مارتین باتلر آن را کارگردانی کرده‌اند.

فیلم بر مبنای اتفاقات واقعی ساخته شده و درباره دو عاشق جوان است که جسارت به خرج می‌دهند از رسم و رسم ساکنان جزیره وانواتو در اقیانوس آرام درمورد ازدواج سنتی سرپیچی کنند و با این کار فرهنگ جزیره را تغییر می‌دهند.

"تانا" اولین بار در دنیا سال گذشته در جشنواه ونیز نمایش داده شد و جایزه فیلم منتخب تماشاگران در بخش هفته منتقدان را دریافت کرد. بازیگران فیلم هیچ نوع تجربه بازیگری نداشتند و حتی باسواد نیستند. داستان و دیالوگ‌ها در مدت شش ماه فیلمبرداری از طریق بداهه‌پردازی و با حضور یک مترجم، مفسر فرهنگی، راهنما و مشاور شکل گرفت.

شرکت لایت‌یر اینترتینمنت این فیلم را از 16 سپتامبر در ایالات متحده اکران می‌کند.

آخرین مهلت معرفی فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی، سوم اکتبر 2016 (12 مهر) است. فیلم‌هایی می‌توانند در این بخش رقابت کنند که در فاصله 1 اکتبر 2015 تا 30 سپتامبر 2016 در کشور معرفی‌کننده اکران عمومی شده باشند.

رأی‌گیری برای انتخاب نامزدهای اسکار فیلم خارجی‌زبان در دو مرحله انجام می‌شود. ابتدا 9 فیلم به فهرست کوتاه راه پیدا می‌کنند و در نهایت پنج فیلم به عنوان نامزدهای نهایی معرفی می‌شوند که اسامی آن‌ها 24 ژانویه 2017 (5 بهمن) همراه نامزدهای دیگر بخش‌های جوایز اسکار اعلام خواهد شد.

برندگان هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار 26 فوریه (بامداد دوشنبه 9 اسفند به وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در لس آنجلس معرفی می‌شوند.