سرویس تئاتر هنرآنلاین: در دومین روز از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران - مبارک نمایش‌های مختلفی به صحنه می‌روند. در بخش صحنه‌ای این جشنواره، نمایش "نویسنده" به نویسندگی اولریک کواد و کارگردانی جو استروگرومن از کشور هلند به مدت 60 دقیقه در بخش بین‌الملل و نوجوان و عروسک در تالار اصلی تئاترشهر به صحنه می‌رود.

نمایش‌های "قصه گرگ گرسنه" نویسندگی محمدحسین ناصربخت و کارگردنی هادی افتخارزاده از مراغه به مدت 40 دقیقه ویژه مخاطب کودک در دو ساعت 17:30 و 19:30 تالار چهارسو، نمایش "زرد قناری به نویسندگی وحید خسروی و کارگردانی مرتضی اسدی مرام از کرمانشاه به مدت 37 دقیقه ویژه مخاطبان بزرگسال دو ساعت 18 و 20:15 و نمایش "چه کسی گربه مرا جابجا کرد؟" نوشته علی امیر ریاحی و کارگردانی محمد لقمانیان از تهران به مدت 55دقیقه ویژه خانواده‌ها دو ساعت 18:30 و 20:30 در تالار قشقایی اجرا می‌شوند.

همچنین دو اجرای "تاج وارونه" کاری از گروه تئاتر گلابتون ساعت 16:30 به مدت 35 دقیقه و "خال پادشاه" کاری از گروه جوانه‌های امید به مدت 20 دقیقه ساعت 19 در پلاتو اجراهای مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌روند.

تالار هنر سالن ویژه کودکان و نوجوانان در دومین روز این رویداد هنری، میزبان نمایش "بنیامین و بن تن" نوشته بهرام جلالی‌پور و کارگردانی سید آرش شریف‌زاده خواهد بود. این نمایش ساعت 17 و 19 به صحنه می‌رود.

نمایش "سفر شگفت‌انگیز" کاری از دیمیتری نوموکنف از کشور آلمان به مدت 45 دقیقه در تالار گلستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان اجرا خواهد شد.

تالار فردوسی که محل اجرای اپراهای عروسکی گروه آران است؛ طی روزهای برگزاری جشنواره میزبان علاقمندان آثار خود خواهد بود. "اپرای عروسکی سعدی" نوشته و کار بهروز غریب‌پور به مدت 110 دقیقه هر روز ساعت 19:30 در تالار فردوسی اجرا می‌شود.

خانه هنرمندان دیگر سالن اجرایی که در ایام برگزاری جشنواره میزبان تعدادی از گروه‌های عروسکی است؛ امروز نمایش "قصه هزار و یک شب" نوشته مریم ایرانمنش و کارگردانی مشترک سمیه گلباز و داوود بختیاری را بر صحنه دارد. این نمایش به مدت 40 دقیقه ساعت 18 اجرا می‌شود.

اما اجراهای جشنواره تنها به کارهای صحنه‌ای ختم نمی‌شود و نمایش‌های "پهلوان کچل، کچل می‌ماند" نوشته نسرین اسدی و کار نوید صفاریان ساعت 17:30، "صندوق بازی" نوشته و کار امید اجاقی از اصفهان ساعت 18، "پساماندگان" نوشته و کار کیوان نخعی ساعت 18:30 در محوطه فضای باز مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شوند. گفتنی است دو اجرای بخش بین‌الملل فضای باز نمایش‌های "دایناسورهای رنگی" به نویسندگی افیمر و کارگردانی مشترک میکل ستو و جوسف ماریا لای از اسپانیا و "ترانه خورشید و ماه" نوشته و کار ویکتور ویکتورفسکی از لهستان به ترتیت ساعت 19 و 19:30 در محوطه مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌روند.

همچنین نمایش "سه تصویر اساطیر ایران" زیر نظر حمیدرضا اردلان از آبادان به مدت 45 دقیقه در مرکز آفرینش‌های تئاتر پارک لاله و نمایش‌های "بالاجاتکه" نوشته مهدی صالحیار و کار نسرین فاتح از تبریز ساعت 18:30 و "هفت خوان" نوشته و کار میثم یوسفی ساعت 19 در محوطه خانه هنرمندان ایران اجرا خواهند شد.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران - مبارک 1 تا 7 شهریورماه به دبیری مرضیه برومند برگزار می‌شود.