سرویس عکس هنرآنلاین : تعداد زیادی از هنرمندان در مراسم زادروز حسین علیزاده آهنگساز، پژوهش‌گر و نوازنده تار و سه‌تار ایرانی حضور داشتند. این آهنگساز و نوازنده در بخشی از این مراسم در سخنانی گفت: افتخار می‌کنم در کشور با فرهنگ و تمدن ایران و در کنار مردمی عاطفه‌مند، عاشق و با احساس زندگی می‌کنم و وقتی از این کشور عزیز دور می‌شوم احساس دلتنگی می‌کنم.

او با انتقاد از توهین‌هایی که امروز به سمت موسیقی روانه می‌شوند، افزود: همه ما موسیقی‌دانان به دلیل این بی‌لطفی‌ها می‌توانیم پناهنده شویم اما ایران برای من است و تا آخر همین جا خواهم بود.

شهرام ناظری، خواننده موسیقی ایرانی نیز در این مراسم با بیان اینکه از حدود سال 50 با حسین علیزاده آشنا شده است، گفت: لازم نیست در مورد کار این استاد نوازنده و آهنگساز حرفی بزنیم چرا که به این مرحله رسیده است که امضایش در پای آثارش حک شده است.

به گزارش خبرآنلاین، لوریس چکناواریان، آهنگساز و رهبر ارکستر هم در سخنانی با اشاره به اینکه هر کشوری نیاز به هنرمندانی دارد تا همچون ستاره در جهان بدرخشند، گفت: حسین علیزاده با خلق اثر "نی نوا" پلی میان موسیقی کلاسیک و سنتی ایجاد کرد.