سرویس تئاتر هنرآنلاین: محوطه تئاترشهر در نخستین روز جشن عروسک‌ها حال و هوای متفاوتی با روزهای دیگر داشت؛ صدها کودک به همراه والدین‌شان به جشنواره‌ای آمده بودند که یکی از مهمترین هدف‌هایش ایجاد سرزمینی سرشار از شادی، صلح، رنگ و موسیقی است. سرزمینی رویایی مانند آنچه آنها در تمام دوران کودکی‌شان در برنامه‌های عروسکی جعبه جادویی به تماشای آنها نشسته بودند.

این جشن تنها برای کودکان نبود؛ جشنی برای بزرگترهایی بود که در این روز به مانند کودکان‌شان شادی را می‌شد در صورت‌ها و برق چشم‌های‌شان مشاهده کرد.

بزرگ‌ترها هم به مانند فرزندان‌شان ترانه‌های به یادماندنی دوران کودکی‌شان "خونه مادربزرگه" و "کلاه قرمزی" را می‌خواندند و با مرضیه برومند سازنده یکی از این برنامه‌ها و دبیر جشنواره این دوره عکس‌های سلفی می‌انداختند. در این میان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی هم بودند که با موها و ریش‌های سفیدشان نوه‌های خود را همراهی می‌کردند.

همراه کارناوال که قدم برمی‌داشتید، می‌توانستید عروسک‌هایی به اندازه و تکنیک‌های مختلف را بر دستان هنرمندان ببینید؛ عروسک‌های که با دستکش، میله و نخ کنترل می‌شدند تا عروسک‌های غول پیکر و رباتی. شاید در این بین عروسک‌های غول پیکر آهنی که شبیه شخصیت‌ انیمیشن‌های ژاپنی بودند بیشتر از همه جلب توجه می‌کردند.

از دیگر نکات جالب این جشن حضور چهره‌هایی آشنا در میان جمعیت بود که همراه با فرزندان و عروسک‌های خود به این جشن آمده بودند؛ از داوود فتحعلی‌بیگی پیشکسوت نمایش‌های آئینی سنتی تا تعدادی از خبرنگاران تئاتر که عروسک به دست همراه دیگر حاضران در این مراسم شده بودند و آنها را همراهی می‌کردند.

تنها نکات آزاردهنده، پشه‌های سفید موجود در فضا بودند که حاضران در مراسم را آزار می‌دادند؛ از سوی دیگر کنترل این جمعیت با توجه به حضور کودکان در مراسم بسیار سخت بود و نگرانی‌هایی را برای مسئولان برگزار کننده به همراه داشت.

با رها شدن بادکنک‌های رنگی به آسمان و با پخش سرود "آسمان عروسک‌ها آبی" است جشنواره تئاتر عروسکی کارش را برای 6 روز تا 7 شهریور ماه آغاز به کار کرد.