سرویس سینمایی هنرآنلاین: سام مهدویان نویسنده فیلمنامه جنجالی" مازراتی" در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره این فیلمنامه گفت: سال 93 فیلمنامه "مازراتی" را برای تولید پیش شخصی بردم و قرار این شد بر اساس این فیلمنامه، ایشان اسپانسر و تهیه‌کننده فیلم "مازراتی" به کارگردانی خودم باشند، اما متأسفانه پس از گذشت سه ماه به دلیل عدم اجرای تعهدات توسط این شخص قراردادم را فسخ کردم و بر مبنای آن فسخ‌نامه‌ای نوشته شد و در آن اعلام شد که چنانچه به هر دلیلی از نام و یا موضوع این فیلمنامه استفاده شود، باید جبران خسارت شود.

وی افزود: این فیلمنامه در همان زمان دست به دست چرخید و بیشتر تهیه‌کنندگان به دلیل قصه‌ای که دارد تمایل داشتند آن را تولید کنند، اما موضوع درست جایی به اوج خود رسید که فیلمنامه من امروز قرار است توسط شخص دیگری تولید شود، در حالی که اسم و مضمون کار متعلق به من است و من هم قصد ندارم آن را بفروشم یا به کسی واگذار کنم.

این فیلمنامه‌نویس در ادامه اظهار کرد: در تاریخ سی ساله سینمای پس از انقلاب تاکنون هیچ فیلمی درباره ماشین ساخته نشده است. تنها در یک فیلم آن هم "مرسدس" ساخته مسعود کیمیایی از نام ماشین استفاده شده است که ربطی هم به ماشین نداشت. بعد از فیلمنامه من چند فیلم با اسم ماشین و مضمون ماشین به شورای پروانه ساخت فرستاده شد.

مهدویان تاکید کرد: این فیلمنامه یک سه‌گانه است به نام "مازراتی"، "فراری" و "لامبورگینی" که هر سه آن‌ها در بستر اکشن به ماجراهای اجتماعی و انسانی می‌پردازند.

وی در ادامه با اشاره به فیلمی که قرار است به گفته او از روی فیلمنامه‌اش ساخته شود، گفت: این اتفاق تاکنون چندین بار برای من رخ داده و متأسفانه هر بار اثر من توسط شخص دیگری تولید شده است. قانون باید در قبال چنین اتفاقاتی پاسخگو باشد.

مهدویان اظهار کرد: من از تمام شبکه‌های معاند درخواست همکاری دارم ولی نمی‌خواهم این کار را انجام دهم. روی سخن من با کسانی است که قصد دارند "مازراتی" را هم از من سرقت کنند. اگر می‌خواهید، این فیلمنامه را هم به جیب بزنید، تا من هم بروم و در یکی از همین شبکه‌های معاند که دعوت‌نامه برایم فرستاده‌اند، کار کنم.

وی در ادامه گفت: متأسفانه ارشاد در بخش فیلم بسیار سخت می‌گیرد، در حالی که من ساخت تله‌فیلم و نگارش فیلمنامه و 10 سال تدوین و تولید را در کارنامه‌ام دارم، اما به من می‌گویند نمی‌توانم فیلم بلند بسازم. در حالی که شخصی با 10 دقیقه فیلم مستند پروانه کارگردانی سینما می‌گیرد. به نظرم این اصلاً عادلانه نیست.

مهدویان درباره مضمون "مازراتی" گفت: داستان درباره زوج است که در شب عروسی خود ماشین مازراتی صاحب کارش را که به عنوان ماشین عروس استفاده می‌کند به سرقت می‌برد تا مشکلاتش را حل کند. در واقع این فیلم به مسائل اجتماعی و فاصله طبقاتی می‌پردازد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از تهیه‌کنندگان نمی‌دانند که این فیلمنامه متعلق به من است و به همین دلیل برای جلوگیری از هرگونه سوءتفاهم مادی و معنوی برای این بزرگواران، از این تریبون استفاده کرده و اعلام می‌کنم فیلمنامه" مازراتی" متعلق به من، سام مهدویان است و قصد فروش آن را ندارم، چون اگر قصد فروش داشتم با توجه به پیشنهاد‌ها، خرید آن قطعاً رکورد گران‌ترین فیلمنامه ایران را خواهد زد. هر کسی قصد تولید آن را دارد به خودم مراجعه کند چرا که فیلمنامه‌های دیگر کپی از این فیلمنامه هستند و اصل فیلمنامه نیست.