سرویس مد و لباس هنرآنلاین: الناز حدیدی، مدیر "موسسه طراحان مد" و مدرس دانشگاه درباره فعالیت‌های پیش روی این مرکز به هنرآنلاین، گفت: نظر به موفقیت‌ها و نتایج مثبت نخستین سمپوزیوم مد و لباس کشور، قصد داریم با نگاه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت، دومین دوره این سمپوزیوم را با هدف حمایت از طراحان و تولیدکنندگان ایرانی و تجلیل از فعالان این عرصه برگزار کنیم.

حدیدی ادامه داد: در موسسه طراحان مد سعی بر آن داریم که در مجموعه‌های مختلف به یک اکوسیستم از البسه بانوان دست یابیم تا مخاطبان بتوانند همزمان به تهیه مجموعه کاملی از لباس و ملزومات خود دست پیدا کنند.

او افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فعلی موسسه طراحان مد، رسیدن به یک اکوسیستم جذاب از دنیای فشن و انجام مذاکرات لازم به منظور برگزاری دومین سمپوزیوم مد و لباس کشور است. در واقع توجه به اکوسیستم‌سازی و تجمیع محصولات مد در کنار یکدیگر از رسوم مهم و همیشگی گالری‌های فشن در جهان است و ما هم باید رسیدن به چنین فضایی را در دستور کار خود قرار دهیم.

حدیدی در ادامه به برپایی کالکشن پاییزه موسسه طراحان مد اشاره کرد و گفت: یک "استوری بورد" به منظور نمایش طیف کاملی از پوشاک فصل پاییز و ملزومات آن را طراحی کرده‌ایم و قصد داریم با تکیه بر استانداردهای ایرانی و اسلامی، مجموعه جدید را برپا کنیم.

مدیر "موسسه طراحان مد" با اشاره به استعدادهای بسیار در مجموعه خود بیان کرد: در حقیقت وظیفه اصلی این موسسه شناسایی استعدادهای تازه در عرصه مد و لباس ایرانی و اسلامی است و آثار برگزیده این هنرجویان در هر کالکشن فصلی عرضه می‌شود تا از این دریچه آن‌ها هم بتوانند بازخوردهای مخاطبان خود را مشاهده و کسب تجربه کنند.

حدیدی تصریح کرد: البته یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه جوان و فعال در عرصه مد و لباس، فراهم آوردن امکانات لازم برای تجاری‌سازی از آثار برتر آن‌ها است که متأسفانه کمتر به آن توجه شده است.

او گفت: ایجاد انگیزه در نزد این هنرجویان تنها از طریق حمایت برای عرضه و فروش کارهایشان حاصل می‌شود و نیاز است مدیران و مسئولان مربوط در این راستا حمایت‌های لازم را به عمل آورند.

این هنرمند در خاتمه گفت: هرچند آمار تولید منسوجات ما در مقایسه با کشورهای دیگر پایین است، اما نباید از طراحی و تولید کالای باکیفیت در زمینه مد و لباس دست برداریم و در این سال‌ها که طراحان و تولیدکنندگان جوان پا به عرصه گذاشتند و کارشان هم به شدت قابل احترام است، باید با جدیت به فکر رونق و توسعه این هنر و صنعت باشیم.