سرویس سینمایی هنرآنلاین: علیرضا شجاع‌نوری تهیه‌کننده و بازیگر در مورد اینکه چرا تعداد فیلم‌هایی که در مورد سلامت ساخته می‌شود کم است، گفت: یکی از دلایلی که تا به حال در مورد سلامت فیلم‌های کمتری ساخته شده بی‌اطلاعی یا کمبود اطلاعات در مورد سلامت عمومی جامعه است.

وی افزود: حمایت سازمان‌های مربوطه و نهادهایی که می‌توانند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی داشته باشند، در بالا بردن سلامت جامعه تأثیرگذار خواهد بود.

بازیگر فیلم سینمایی "محمد رسول الله" اظهار کرد: متأسفانه سلامتی از مسائلی است که تا کسی بیمار نشود قدر آن را نمی‌داند و به همین دلیل هم هزینه کمتر و وقت کمتری را برای آن صرف می‌کنند. باید با سرمایه‌گذاری در جهت مطلع کردن مردم آن‌ها را از این موضوع که سلامتی تا چه حد از اهمیت برخوردار است مطلع کرد و به آن‌ها از طریق رسانه یا فیلم نشان داد که پیشگیری و درمان زودهنگام هر بیماری تا چه حد می‌تواند در هزینه‌های کشور و خود آن‌ها صرفه‌جویی کند.

شجاع نوری ناآگاهی در زمینه سلامت را یکی از بزرگ‌ترین معضلات مردم کشور دانست و گفت: عموم مردم هنوز حتی اطلاعات جزئی در مورد سلامت خود و جامعه ندارند. هر فرد تا وقتی که بیمار نشده اصلاً به خودش و سلامتش رسیدگی نمی‌کند و به محض گرفتار شدن به بیماری متوجه می‌شود که می‌توانسته با کمترین هزینه از بروز بیماری و درد ناشی از آن جلوگیری کند.

وی در مورد تأثیر و جایگاه هنر در این اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی و همراهی هنرمندان در این زمینه بیان کرد: در مورد سینما و هنر، اول باید سرمایه در اختیار فیلمسازان قرار بگیرد و بعد انتظار همراهی هنرمندان را داشت. نمی‌توان با جیب خالی در مورد اصلی‌ترین مسئله سلامت جامعه فیلم ساخت و فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی انجام داد. در وهله اول باید فیلم‌های خوبی ساخته شود و بعد از آن مردم را تشویق کرد تا به دیدن این فیلم‌ها بیایند.

تهیه‌کننده فیلم "دونده زمین" تصریح کرد: در هر مورد که بحث سلامتی باشد، مردم اشتیاق کمتری نشان می‌دهند. شما اگر 2000 جلد کتاب در مورد سلامت داشته باشید، قطعاً استقبال نمی‌شود اما چند کتاب رمان و غمگین تیراژ بالایی خواهد داشت. وی ادامه داد: اگر سیاست‌گذاران فرهنگی حمایت کنند من به شخصه علاقه‌مندم در مورد سلامت فیلم بسازم تا کار کوچکی برای سلامتی جامعه کرده باشم.

شجاع‌نوری در پایان بیان کرد: با ساخت فیلم و سریال و حتی فیلم کوتاه که این روزها فضاهای مجازی را در بر گرفته است، می‌توان جریان‌سازی کرد و مردم را از بیماری‌هایی که امکان ابتلا به آن را دارند مطلع کرد و حتی می‌توان راه درمان آن را از طریق فیلم به آن‌ها نشان داد. نخستین جشنواره فیلم سلامت به ریاست دکتر سیدمحمدهادی ایازی و دبیری دکتر ابراهیم داروغه زاده از ۱ تا ۵ شهریور در پردیس چارسو برگزار خواهد شد.