سرویس استان های هنرآنلاین : بهزاد مریدی در این باره گفت : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در نظر دارد، در راستای فرارسیدن هفته دولت، فعالیتهایی را در بخش فرهنگی، هنری، قرآنی اجرا کرده و تعدادی از مجتمع های فرهنگی و هنری خود را با اهمیت بر نگاه اقتصاد مقاومتی در حوزه فرهنگ به صورت واگذاری مدیریت در اختیار واجدین شرایط قرار دهد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با بیان اینکه افتتاح نگارخانه شهرستان داراب و آیین روز کارمند از دیگر برنامه های هفته دولت است، افزود: برپایی شبهای "شعر بانو"، "شب شعرطنز"، "٣٠ نشست شعر در شهرستان های فارس، برگزاری همایش مثنوی در نقد و نظر و همایش "یاد آسمان" نیز از این دست فعالیت هاست و چاپ ویژه نامه هفته دولت توسط نشریات فارس، نشست با مدیران رسانه ها برای تاکید بر انتقال اخبار و گزارش های هفته دولت و آغاز به کار رسمی دو موسسه فرهنگی قرآنی در شیراز از دیگر برنامه های حوزه فرهنگ برای این هفته است.

بهزاد مریدی به پروژه هنری هفته دولت با پیام کم آبی و خشکسالی به نام "آبی بی آب" اشاره داشت و گفت: این برنامه درقالب اجرای محیطی است که در محوطه پل باغ صفا و پل نشاط و محدوده رودخانه خشک از ششم تا ٩ شهریورماه، توسط سیدجلال هاشمی هنرمند نوگرای شیراز برپا خواهد شد و همچنین، اکران فیلمهای سینمایی "بادیگارد"، "ایستاده در غبار"، "ابد و یک روز" در شهرستانهای فارس، داراب، لامرد، قیرو کارزین، ارسنجان و نی ریز از این قبیل فعالیت هاست.

اوافزود: دانشگاه تابستانه فرهنگ و هنر شیراز نیز در هفته دولت با برگزاری هفته سینما ، اکران فیلم انیمیشن "شش قهرمان" در سینما غزل برای کودکان اتوسیم در دو جمعه پیاپی برنامه دارد و آغاز به کار سینما پیرسوک با نمایش فیلم "چه زندگی شگفت انگیزی" همراه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در خصوص اهمیت واگذاری مجتمع ها و نگارخانه ها درسطح استان با توجه به قوانین و دستورالعمل جاری گفت: با تحقق این امر و گام اول برای کوچک سازی سازمان گام موثری برداشته می شود و درگام بعدی نیز، صرفه جویی های لازم و توجه به اقتصاد مقاومتی انجام خواهد شد.

این مقام فرهنگی استان در ادامه با اشاره به اینکه افراد حقیقی و حقوقی غیر دولتی، دارای صلاحیت فنی و اخلاقی و دارای مجوز فعالیت از مراجع قانونی می توانند از این طرح استفاده کند، افزود: متقاضیان برای بازدید از مجتمع ها و دریافت فرمها به نشانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در چهار راه حافظیه مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق نشای اینترنتی fars.farhang.gov.ir هماهنگی کنند.

مریدی اظهار داشت: زمان بررسی ٧ شهریور، راس ساعت ١٠ صبح در محل دفتر معاونت اداری مالی فرهنگ و ارشاد فارس است و مجتمع فرهنگی هنری یاد شده نیز شامل، پاسارگاد، بیضاء، لپوئی، دشت ارژن، داریون، بالاده، خشت، قائمیه، کنار تخته، ناصر آباد و نودان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان داشت: در راستای کوچک سازی دولت و خصوصی سازی مراکز و الزام قانونی که طی برنامه ٤ و ٥ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ٢٧ مربوط به واگذاری، کلیه دستگاهها مکلفند نسبت به تصدی مراکز مازاد به بخش غیردولتی اقدام کنند.

او خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم هفته دولت می تواند کمک شایان ذکری به تحقق شعار دولت در زنده کردن تدبر و امید در قلوب مردم داشته باشد.

بهزاد مریدی در پایان با اشاره به این مطلب که در هفته دولت فرصت بسیار خوبی ایجاد شده تا برای بزرگداشت این ایام و ارج نهادن به خدمات گسترده دولت و اطلاع رسانی هر چه بهتر به عموم مردم و پیوند هرچه بیشتر مردم و دولت اقدامات خوبی انجام شود، تصریح کرد: با این کار مردم از زوایای پنهان خدمات دهی خدمتگذاران خود آگاه شده و به آینده امیدوار و انگیزه آنان بیشتر خواهد شد.