به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، همایش "آجر و آجر کاری در هنر و معماری ایران" بهمن ماه امسال برگزار می‌شود. این فرهنگستان با همکاری سایر نهادهای فرهنگی و هنری، در تلاش است با برگزاری همایش‌ "آجر و آجر کاری در هنر و معماری ایرانی"، علاوه بر جمع‌آوری مستندات تاریخی، بستری مناسب‌ برای شکوفایی این هنر ایرانی - اسلامی فراهم نماید.

این همایش با محورهای "پیشینه تاریخی آجر (پیش و پس از اسلام)"، "تکنیک‌‌ها و روش‌های آجر و آجرکاری"، "روش‌ها و فنون تولید آجر در گذشته و حال"، "انواع و اقسام آجر"، "قابلیت‌ها و کاربرد آجر در معماری ایران"، "آجر و آجر کاری در معماری معاصر ایران"، "برداشت‌ها و گرایش‌های نوین از آجر در هنر و معماری ایران"، "نظم و هندسه در چیدمان آجر"، "آجر و محیط زیست"، "کتیبه‌ها و کتیبه‌های آجری"، "استادکاران و هنرمندان آجرکار و آجر تراش" در بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود.

آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات 2 آذر ماه 1395 و مهلت ارسال اصل مقالات 2 دی ماه 1395 از سوی دبیرخانه این همایش اعلام شده‌است. دبیری علمی این همایش را مهدی مکی‌نژاد، عضو هیئت علمی و عضو گروه هنرهای سنتی فرهنگستان هنر برعهده دارد.

همایش "آجر و آجرکاری در هنر و معماری ایران" 25 بهمن 1395 برگزار خواهد شد. از علاقه‌مندان دعوت می‌شود، مقالات خود را به دبیرخانه این همایش به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره 1552 ارسال یا برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66499772 تماس بگیرند. برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجـا کلیک کنید.