سرویس موسیقی هنرآنلاین : روزهای 29 و 30 تیرماه تالار رودکی میزبان کنسرت "ساز دل، آواز دل" بود. در این کنسرت حمید متبسم به نوازندگی تار و سه‌تار پرداخت و حسین علیشاپور با آواز و بهنام معصومی با تنبک و سازهای کوبه‌ای او را همراهی کردند.

تور این کنسرت که پیش از این در شهرهای اصفهان، آباده، یزد و اهواز برگزار شده بود سرانجام به تهران رسید و در آخرین شب آن متبسم در مورد برگزاری این تور گفت: یک تور کنسرت با هیجان‌ها و گرفتاری‌های برنامه‌ریزی و... آغاز می‌شود، در اواسط آن به خستگی یا رفع اشکال می‌رسد و با نزدیک شدن به پایان غمگین می‌شویم. امشب آخرین برنامه ما است و تجربه خیلی زیبایی بود. سال‌ها بود که در ایران به این شکل به صحنه نیامده بودم و محبت مردم را در شهرهای مختلف دیدم.

متبسم در بخش اول این کنسرت سه‌تار خود را به دست گرفت و با همراهی تنبک به اجرای قطعاتی در دستگاه نوا پرداخت. با گذشت دقایقی نوبت به علیشاپور رسید تا بر روی زمینه فراهم شده توسط کوبه‌ای‌ها آواز خود را ارائه دهد و جملات او توسط سه‌تار پاسخ داده می‌شد. پس از آن ملودی آشنایی به گوش شنوندگان رسید که سال‌ها پیش توسط متبسم ساخته شده است. "ونوشه" که پیش از این با ارکسترهای ایرانی و غربی اجرا شده است این بار به سادگی با سه‌تار متبسم اجرا شد و پس از آن نوبت به اجرای چهارمضراب رسید.

ساز و آواز بعدی بر روی غزلی از سعدی اجرا شد و علیشاپور خواند "می‌روم وز سر حسرت به قفا می‌نگرم. خبر از پای ندارم که زمین می‌سپارم". اجرای تصنیف قدیمی از عارف قزوینی با مطلع"دیدم صنمی سرو قدی روی چو ماهی" نیز بخش بعدی برنامه بود.

در بخش دوم کنسرت متبسم به نواختن تار پرداخت و باز هم با چند ساز و آواز و چهارمضراب برنامه را ادامه داد. او که در طول برنامه با لبخندی بر لب به نواختن مشغول بود با همراهی علیشاپور و معصومی توانست کنسرتی ساده، دلنشین و استاندارد را برای مخاطبان ارائه کند. این گروه کوچک پس از تشویق‌های تماشاگران بار دیگر به صحنه بازگشتند و تصنیف قدیمی "ز من نگارم" اثر درویش خان را اجرا کردند.

در میان تماشاگران این برنامه هنرمندانی مانند پژمان حدادی، هادی مرزبان، فرزانه کابلی، افشین هاشمی، پویا سرایی، اشکان کمانگری و صابر نظرگاهی دیده می‌شدند.