سرویس تئاتر هنرآنلاین: کیوان نخعی با نمایش "پسماندگان" در بخش فضای باز شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک حضور دارد. او با ارائه مطالبی در مورد این نمایش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: علاقه زیادی به نمایش‌های خیابانی دارم چراکه این گونه از تئاتر با اقشار مختلفی از مردم در ارتباط است.

او بیان کرد: این نمایش به مسائل اجتماعی می‌پردازد؛ از جمله محیط زیست که باید بسیار جدی گرفته شود. نمایش داستان درگیری کاغذ و بطری‌های آب معدنی است. پسامندهایی که در محیط پیرامونی ما وجود دارد و با عدم کنترل آن می‌تواند تبدیل به هیولایی در زندگی‌مان شود. این نمایش با توجه به مفاهیمی که ارائه می‌دهد از جنبه آموزشی هم برخوردار است.

نخعی خاطرنشان کرد: در تئاتر خیابانی مسائل مهمی گفته می‌شود که مردم با آن سر و کار دارند. به همین دلیل می‌تواند در پیشرفت فرهنگ کشورمان بسیار مهم باشد؛ بر این اساس باید به آن بیشتر توجه و اهمیت داده شود.

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه نمایش "پسماندگان" ویژه نوجوانان و بزرگ‌سالان است عنوان کرد: عروسک‌های این نمایش باتومی و تن‌پوش است. پیش از این بطری آب معدنی حرکت نداشت اما اکنون به واسطه حرکت‌هایی که انجام می‌دهد جان گرفته و تاثیرگذاری بیشتری دارد.

مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی اظهار کرد: جشنواره نمایش‌های عروسکی هر سال گامی در جهت بهتر شدن برمی‌دارد. کاش این رویداد هنری هرسال برگزار می‌شد چراکه جامعه ما نیاز به چنین آثاری دارد. دوره شانزدهم نیز با توجه به برنامه‌ریزی هایی که برای آن صورت گرفته روند روبه‌رشدی را پیش رو دارد.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران - مبارک 1 تا 7 شهریورماه به دبیری مرضیه برومند برگزار می‌شود.