به گزارش هنرآنلاین، به نقل از مهر، بازیگر و کارگردان و نویسنده تئاتر "بِیگم" در نشست با اصحاب رسانه که صبح شنبه در شهرستان صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: این نمایش کاری فولکلور محلی است.

او با بیان اینکه نویسندگی این نمایش برعهده لیلا ومهدی مهربان بوده است، افزود: تلاش شده تا در این تئاتر به جغرافیای شهرستان صومعه سرا از نظر لباس، نوع رفتار، آئین های سنتی و... توجه ویژه شود.

مهدی مهربان با اشاره به بخشی از داستان این تئاتر، گفت: در این نمایش به مشکلات اجتماعی که همه خانواده با آن درگیر و عواقب آن سال ها بعد بروز می کند اشاره شده است.

او در خصوص نام نمایش نیز خاطرنشان کرد: "بِیگم" به معنای "خاتون" نام اصیل گیلانی که در زمان های گذشته استفاده از آن بسیار مرسوم بوده و امروز به فراموشی سپرده شده است.

بازیگر ، کارگردان و نویسنده تئاتر "بِیگم" تصریح کرد: این تئاتر از ۳ تا ۵ شهریور ماه به مدت سه روز رأس ساعت ۱۹ عصر در سالن آمفی تئاتر فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صومعه سرا به روی صحنه می رود.

او اظهار کرد: درصدد هستیم تا بعداز اتمام اجرا در شهرستان صومعه سرا در سایر شهرستان ها نیز این تئاتر را به روی صحنه ببریم.

به گفته مهربان تئاتر "بِیگم" در آبان ماه سال جاری نیز در شهرستان رشت به روی صحنه می رود.

علاقه مندان برای تهیه بلیط می توانند به آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی روزنه آبی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صومعه سرا مراجعه کنند