به گزارش هنرآنلاین ،علی روحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خانه تئاتر یک تشکل است که برای حمایت هنرمندان در بحث صنفی و حقوقی و همچنین بخش رفاهی تشکیل می‌شود.

او همچنین درباره فعالیت‌های کنونی این مجموعه عنوان کرد: ما هم اکنون کار خود را آغاز کرده‌ایم و از برنامه‌های فعلی ما دیدار با پیشکسوتان در هر ماه طبق مناسبت‌های موجود است و در همین راستا دیدارهایی را با هنرمندانی که در این رشته فعالیت می‌کنند ترتیب می‌دهیم و با جمعی از هنرمندان به خدمت آن‌ها می‌رسیم و از آن‌ها تقدیر به عمل می‌آوریم.

موسس خانه تئاتر خراسان رضوی گفت: ما دنبال برنامه‌ای هستیم که سیستم رفاهی و حقوقی هنرمندان تئاتر را به ثبات برسانیم.

روحی افزود: حجت‌الاسلام پژمانفر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس قول‌های در رابطه با حمایت مجلس از افزایش بودجه تئاتر در داخل هر استان‌ داده است و همچنین در صحبت‌هایی که با اصغر همت مدیر عامل خانه تئاتر نیز صورت گرفته، قرار شده به ما کمک کنند تا بتوانیم حول محور همان اهداف و برنامه‌هایی که خانه تئاتر کشور دارد، کار کنیم.

موسس خانه تئاتر خراسان رضوی گفت: در حق هنرمندان تئاتر به علت نداشتن پشتوانه کاری و مالی اجحاف می‌شود و تلاش ما این است که این عزیزان بتوانند قرارداد مالی با کارگردان‌ها ببنند تا حقوق مشخص و معینی داشته باشند.

روحی در ادامه تاکید کرد: باید نگاه دقیق‌تری به جامعه تئاتر داشته باشیم و اگر قرار است بودجه‌ای برای تئاتر تعریف شود، باید شهرستان‌ها را مورد توجه ویژه‌ای قرار داد.