به گزارش هنرآنلاین ، به نقل از ایسنا، غلامحسین امیرخانی خوشنویس و عضو هیئت داوران چهارمین دوسالانه خوشنویسی ایران ضمن اشاره به اهمیت تداوم در برگزاری جشنواره‌های هنری گفت: تداوم یک برنامه امتیازی است که باید روی آن تأکید کرد و این امر در دوسالانه خوشنویسی به دلیل نظم و انضباط، پیگیری، همت و اراده مسئولان استان قزوین اتفاق افتاده است.

این خوشنویس اظهار کرد: هنرمندان خوشنویس ساکن در قزوین که از خوشنویسان طراز اول این هنر محسوب می‌شوند با همت خود این جشنواره را پایه‌گذاری کردند و ادامه دادند به گونه‌ای که این دوسالانه هر سال بهتر از قبل برگزار می‌شود.

امیرخانی بیان کرد: استان‌ها و شهرهای بزرگی در کشور داریم که هر یک در تاریخ فرهنگ و هنر ایران نقش بسزایی دارند اما استان قزوین در مقایسه با سایر شهرها با داشتن پیشینه‌ای گسترده در امر خوشنویسی و استعدادهایی که در تاریخ معاصر در این دیار وجود داشته پایتخت خوشنویسی معرفی شده است.

این خوشنویس تصریح کرد: کیفیت و عیار هنر خوشنویسی در این استان سال به سال افزایش یافته و هنرمندان خوشنویس این خطه آمادگی دارند تا به محض کوچکترین حمایت از ایشان تمام هنر و خلاقیت هنری خود را در خوشنویسی به عرصه نمایش بگذارند.

غلامحسین امیرخانی خاطرنشان کرد: هنر خوشنویسی با وام گرفتن از آثار مختلف مانند شاهنامه و اشعار شاعران سرشار از حکمت و معرفت است و این بضاعت را دارد که به هنرمندانه‌ترین شکل ممکن آن را به نسل‌های بعد منتقل کند.

او افزود: برای این کار مقدماتی لازم است که این امر باید با بسترسازی مناسب در راستای فراگیری و آموزش خوشنویسی محقق شود.

این هنرمند با اشاره به اهمیت فرهنگ گفت: فرهنگ به لحاظ تأثیربخشی به قدری اهمیت دارد که در تاریخ دیده نشده و از این جهت مانند هوایی است که تنفس می‌کنیم ولی نمی‌بینیم و نوری که زندگی ما را روشن می‌کند اما همیشه از آن غافلیم.

او افزود: فرهنگ مانند ملاتی است که تمام اجزای تاریخ یک جامعه بشری را کنار هم نگه داشته که اگر وجود نداشته باشد و یا سست باشد این اجزا از هم پاشیده شده و منقطع خواهند بود.

رئیس انجمن خوشنویسان ایران گفت: جوانان ما از نظرفرهنگی باید به درستی تغذیه شوند تا علاوه بر اینکه سلیقه هنری آن‌ها ارتقا یابد هر ابتذالی را به عنوان کالای فرهنگی به راحتی نپذیرند.