سرویس مد و لباس هنرآنلاین: نشست صمیمانه تقدیر و تشکر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از اصحاب رسانه امروز 18 مرداد در تالار وحدت برگزار شد.

در این نشست، حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مسعود الهیاری، مدیر روابط عمومی کارگروه، جمعی از خبرنگاران خبرگزاری‌ها، نشریات، روزنامه‌ها و صداوسیما، نمایندگانی از وزارت صنعت و معدن و آموزش‌وپرورش، مدیران اتحادیه‌ها، اتاق اصناف و انجمن‌های حوزه مد و لباس و جمعی از طراحان و تولیدکنندگان این عرصه حضور به هم رساندند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ضمن تقدیر از تلاش جهادگرانه خبرنگاران در به نمایش درآوردن چهره جدیدی از حوزه مد و لباس و معرفی آن به جامعه بیان کرد: امروز شاهد آنیم که با وجود فعالیت رسانه‌های مختلف و حضور مؤثر برندهای ایرانی در معرض دید مخاطبان، جریان‌سازی مطلوبی در عرصه مد و لباس شکل گرفته است که البته هنوز هم به موضوع مدسازی از طریق رسانه به معنای درست نپرداخته‌ایم.

از ابزار ارسانه در امر مدسازی نهایت بهره را ببریم

قبادی تصریح کرد: ما باید بتوانیم از ابزار رسانه در امر مدسازی نهایت بهره را ببریم و فعالیت‌های انجام‌شده تا به امروز هم در این زمینه جای تقدیر دارد چرا که در زمان تشکیل کارگروه ساماندهی مد و لباس حتی خبرنگار ویژه‌ای برای پوشش اخبار و رویدادهای این حوزه وجود نداشت و امروز شاهد آنیم که خبرنگاران به نوعی از گروه‌های مرجع در این عرصه هستند و موضوع مد در کشور به یک ساختار رسانه‌ای قابل قبول دست یافته است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با تأکید بر لزوم افزایش سطح تعاملات میان جامعه خبری و برندهای ایرانی اظهار داشت: رسانه می‌تواند مسیر ارتقا سطح کیفی و کمی در حوزه مد و لباس مبتنی بر فرهنگ دینی و ملی را فراهم کند و ما آمادگی برای همکاری لازم در راستای ایجاد صفحات تخصصی مد و لباس در رسانه‌های مختلف را داریم چرا که هم‌اکنون بسیاری از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها در کنار سایر اخبار فرهنگی، هنری و اجتماعی به مقوله مد و لباس می‌پردازند و امیدواریم در آینده نزدیک یک بخش اختصاصی برای این مهم در نظر گرفته شود.

بالغ بر 10 سایت و پایگاه اطلاع‌رسانی تخصصی در زمینه مد و لباس وجود دارد

قبادی گفت: تا به امروز بالغ بر 10 سایت و پایگاه اطلاع‌رسانی تخصصی در زمینه مد و لباس راه‌اندازی شده است و خوشبختانه بسیاری از کانال‌ها و شبکه‌های مجازی در اختیار محتوای منطقی، ارزشمند، ایرانی و اسلامی این عرصه قرار گرفته‌اند و شاهد آنیم که در یکی از سایت‌ها درباره مقوله‌ای مرتبط با مد و لباس بیش از 200 هزار نفر کاربر به اظهار نظر پرداخته‌اند و خوشبختانه خبرنگاران این عرصه از زوایای مختلف و به شکل گفتگو و گزارش به موضوعات این بخش اهمیت می‌دهند.

او با اشاره به اینکه کارگروه آماده پذیرش تیزترین نقدهای وارد بر این عرصه است تصریح کرد: سیاست ما بر این است که به شرط احترام به اصول و قوانین حاکم با آغوش باز پذیرای انتقادات وارد به این عرصه باشیم.

تقدیر از جامعه خبری در پرداخت مؤثر به پدیده قاچاق و واردات غیر رسمی پوشاک

قبادی، توجه به پدیده قاچاق و واردات غیر رسمی پوشاک در کشور از سوی خبرگزاری‌ها و سایر رسانه‌های مکتوب را اتفاقی مثبت ارزیابی و تصریح کرد: خبرنگاران باید کوره پرداخت به این معضل را داغ نگه دارند و بالاتر از این نداریم که مقام معظم رهبری فرمودند که کشفیات قاچاق کشور باید سوزانده شوند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ادامه صحبت‌های خود به اتهامات وارد بر عرصه نساجی کشور اشاره کرد و گفت: اخباری مبنی بر ورشکستگی این صنعت در کشور مخابره شده که صحت ندارد و با وجود برخی عقب‌افتادگی‌ها و مشکلات هنوز هم نساجی کشور به ادامه مسیر امیدوار است.

لباس هر شهروند یک رسانه است

او گفت: امروز به تعداد هر شهروند، لباس به عنوان یک رسانه فراگیر عمل می‌کند و هیچ محصول دیگری به اندازه مد و پوشاک به این حجم از تأثیرگذاری نرسیده و معتقدم در سالی که با عنوان اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری شده است، نزدیک‌ترین جاده برای حصول به این مقوله همین حوزه مد و لباس ایرانی و اسلامی است.

قبادی در ادامه با اشاره به حواشی پیش‌آمده در جشن حافظ اظهار داشت: درباره این رویداد تحلیل‌های مختلفی وجود داشت و خبرنگاران با ارائه نقطه نظرات اصولی و منطقی به جشن حافظ پرداختند و ضمن تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ استفاده از لباس ایرانی و اسلامی، برخی حواشی را قبیح برشمردند.

در ادامه این نشست، رئیس اتحادیه پوشاک، معاون امور فرهنگی وزارت آموزش و پروش، نمایندگانی از برخی رسانه‌ها، مدیران عامل برخی برندهای پوشاک و رئیس انجمن طراحان پارچه و لباس به ایراد سخنرانی پرداخته و بر نقش‌آفرینی خبرنگاران در حوزه مد و لباس، توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و بالندگی طراحی و تولید پوشاک ایرانی تأکید کردند.

گزارش تصویری مرتبط