به گزارش هنرآنلاین ، شامگاه گذشته ضمن تقدیر ازحضور میلاد زارعی رئیس خانه مطبوعات تهران وتبریک به مناسبت روز خبرنگار از طرف گروه نمایش و جامعه خبرنگاران نمایش سفربه نهایت دور به کارگردان سینمای ایران بهمن فرمان آرا تقدیم شد .

همزمان با تمدید نمایش سفربه نهایت دور، شب گذشته با بازی بازیگر محبوب تئاتر، تلویزیون و سینما مارال فرجاد در نقش بازیگر اصلی زن ،" نقش ساره " به روی صحنه رفت ، گفتنی است بعد از اتمام نمایش محمد میرعلی اکبری نویسنده و کارگردان سفربه نهایت دور ضمن تشکر از حضور مهمانان دکتر الوند و جلیل فرجاد ، از حضورمیلاد زارعی رئیس خانه مطبوعات تهران تقدیر و از طرف گروه نمایش روز خبرنگار را به اصحاب رسانه و خبرنگاران به ویژه فعالان حوزه فرهنگ وهنر تبریک و از طرف جامعه خبرنگاران اجرای شب گذشته را به بهمن فرمان آرا کارگردان نامی سینمای ایران تقدیم کرد.

لازم به ذکر است روزبه حسینی مشاور و دراماتورژ سفربه نهایت دور که پیش از این سال‌ها در عرصه روزنامه نگاری فعال که ازجمله می‌توان سردبیری پرونده تئاتر یاداشت کوتاهی را به مناسبت روز خبرنگار و معطوف به جامعه پرتلاش رسانه به شرح زیر تقدیم کرد.

پای تو را بندی نباشد هیچ! "برای خبرنگارانِ فرهنگ و هنرِ سرزمین‌ام"

خبر تهیه می‌شد. پیدا می‌کردی‌اش. به دنبال‌اش می‌رفتی تا هرکجا. راه‌ات نمی‌دادند. زیر دست و پا له‌ می‌شدی. در بند می‌شدی. امضا جمع می‌کردی. آزاد می‌کردی و هزار و یک کارِ دیگر در هزار و یک شبِ تاریک‌روشنِ فرهنگ و هنرِ این سرزمین. از بیست و چند سال پیش می‌گویم. روزنامه‌نگار بودم، هم‌زمان که شعر و نمایش و قصه می‌نوشتم. از مسیرِ گفت‌وگو با بزرگان، پژوهش می‌کردم. در بیش از ۲۰ مطبوعه صفحه‌ی تئاتر و سینما و ادبیات درمی‌آوردم. فقط تلفن بود و اگر پای پیاده نداشتی تاکسیِ تلفنی هم بود که تو جایی کسی را پیدا کنی دشوار. بوی تندِ کاغذِ روزنامه وقتی صبح می‌آمد روی دکه یا در دفتر روزنامه و بریده‌های زحماتِ تو در اعلانِ نمایش‌ها یا خانه‌ی هنرمندان، پوشه می‌شد به یادگار، ذوقی داشتی که کاری کرده‌ای. بیزارم از فضاهای مجازی و همه آگاه‌اند از این بیزاریِ بسیارِ من. حالا تو باید بیشتر بدوی تا از مجاز، حقیقت را جدا کنی. تو باید به وجدانی ناب، سره از ناسره جدا کنی و به آدم‌های بی‌شمار بگویی: ببین یا نبین! بشنو یا نشنو! برو یا نرو! ادای دموکراسی و چندصدایی و چندگونگی برای سرزمینی که هنوز در ابتدای واژه‌ی "شکل" در هنر و ادبیات ایستاده، مزاحی است که هیچ خنده ندارد. تو باید جلوی کج‌راهه‌ها بایستی و بگویی: نه! ابتذال را تو بشکن. بی‌قانونی و بی‌مرامی و بی‌اخلاقی را تو در فرهنگ، در نطفه ساکت کن. تو، تو پای در بند نخواهی داشت، حتا آن هنگامه که پای تو را در بندی کرده باشند. تو، تو می‌توانی. می‌توانی بسیارتر از این. نامِ زیبای تو "خبرنگار" است و تو توانسته‌ای بسیار و خواهی توانست، بسیارتر!

لازم به تأکید است خبرنگاران وروزنامه نگارانی فعال ودلسوز عرصه فرهنگ و هنر همچون علی دهبان ، زهرا شایان فر ،رضا آشفته ، ارغوان دهقان ، نرگس کیانی ، امین غلامی ، زهرا حمزه ، مهرانگیز قهرمانی ، احسان زیورعالم ، ناهید منصوری، سهند آدم عارف ، مریم رمضانلو ، آذین آقاجانی ، میترا بلند قامتی ، مریم آموسا ، آروین مؤذن زاده ، مینا صفار ، اعظم السادات میرباقری ، میثم خدمتی، حسین رسولی از نمایش سفربه نهایت دور استقبال کردند.

گفتنی است سفر به نهایت دور به نویسندگی و کارگردانی محمد میر علی اکبری و با بازی خسرو شهراز/ مجید آقاکریمی/ آرش فلاحت‌پیشه/ محمدرضا مالکی/ مسیح کاظمی/ مهدی نصرتی/ بهناز نادری/ کامبیز مُنصف/ لادن نازی/ حمید خوش‌نویس/ سحر حق‌شناس ، همچنین سرپرست، دراماتورژ، مشاور کارگردان: روزبه حسینی. طراح: احسان فلاحت‌پیشه. طرّاح صدا و موسیقی: سجّاد کیانی. طرّاح گریم: حسام حیدری. طرّاح پوستر و بروشور: مازیار تهرانی. مدیر رسانه و ارتباطات: زینب لَک. مدیر اجرایی گروه: مرتضا حقیقت‌بیان. دستیار و برنامه‌ریز: سعید زارع و عکاس : محمد گل محمدی و رسول نورمحمدزاده ، پریسا عباس زاده فرد تا 29 مرداد در سالن چارسو تئاتر شهر ساعت 20 به روی صحنه می‌رود .

مراسم آیین گشایش نمایش " امشب فقط برای تو " شب گذشته با حضور استاد پرویز بهرامی ، دکتر مصطفی مختاباد ریال اصغر همت ، امید همایون تبریزیان و رضا بنفشه خواه در " خانه موزه استاد عزت الله انتظامی " در این مراسم آقای مهدی رفیع زاده مدیریت مجموعه ضمن خوشامد گویی به مدعوین " خانه موزه استاد عزت الله انتظامی " را حامی هنر والای تئاتر اعلام کردند سپس به ترتیب رضا بنفشه خواه ، دکتر امید همایون تبریزیان ، دکتر مصطفی مختاباد واصغر همت سخنانی چند در پیشبرد و حمایت از هنر تئاتر بیان نمودند این مراسم با گشایش استاد پرویز بهرامی به سرانجام رسید.

نمایش "پیش از بیرون" میزبان هنرمندان و خبرنگاران می‌شود

نمایش "پیش از بیرون" به نویسندگی و کارگردانی شکوفه خانی در روز چهارشنبه ۲۰ مردادماه میزبان هنرمندان و خبرنگاران می‌شود.

نمایش "پیش از بیرون " از ۵ مردادماه اجراهای خود را در تماشاخانه موسسه فرهنگی و هنری فانوس به روی صحنه برده است.

سهیل پناهی، شکوفه خانی، فرهاد رادمان در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

و دیگر عوامل عبارت‌اند از: معصومه مسیبی (دستیار کارگردان)، امین خانی (عکس)، مدیر روابط عمومی و تبلیغات(یاس بختیاری).

این نمایش از ۵ مرداد ماه ساعت ۲۰:۱۵ در تماشاخانه فانوس واقع در میدان هفت تیر، جنب مجتمع یاس ، کوچه اذری ، پلاک ۲۵ اغاز کرده و تا اواسط مرداد ماه به اجراهای خود ادامه خواهد داد. علاقمندان برای رزرو بلیت با شماره۰۹۳۷۵۱۳۹۴۸۲ یا به سایت تیوال مراجعه نمایند

"خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن" دو اجرایی شد

نمایش "خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن" به کارگردانی آزاده انصاری آخر هفته دو اجرایی شد.

به دلیل استقبال تماشاگران نمایش "خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن " به کارگردانی آزاده انصاری در روزهای پنجشنبه و جمعه 21 و 22 مرداد ماه علاوه بر اجرای اصلی ساعت 19:30، اجرای فوق العاده در ساعت 18 خواهد داشت.

این نمایش که از اول مرداد در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه رفته ،هر شب با استقبال تماشاگران و فروش بلیت‌های خارج از ظرفیت همراه بوده است.همچنین تا کنون هنرمندانی چون مرضیه برومند،حسین پاکدل،دکتر شیرین بزرگمهر،کوروش نریمانی،کیومرث مرادی،رضا ثروتی،پانته آ بهرام،نوید محمدزاده،سعید اسدی،استاد یوسف صدیق،استاد فرناز بهزادی،پیمان شریعتی،دکتر عطالله کوپال،دکتر بهزاد قادری،شهرام زرگر،ژان لویی اِکِل،بهناز جعفری،الهام پاوه نژاد،بابک کریمی،شیرین یزدان بخش،منظر لشکری،اردشیر صالح پور،کاوه سجادی حسینی،رامتین شهبازی،جهانبخش سلطانی،فرزانه نشاط خواه،فریبا جدیکار،رکسانا بهرام،حسن برزگر،سید علی صالحی،وحید نفر،مجید رحمتی،حمید رحیمی،جواد روشن،سیاوش بهادری راد،سلما محسنی،مهدی حاجیان،ماهداد توکلی،ژاله محمد علی،شیوا مکی نیا،سهیل ساعی،فاطیما بهارم است به تماشاى این نمایش نشستند.

آزاده انصاری که در حوزه نمایش عروسکی کارگردانی شناخته شده ایست این بار نمایشنامه "خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن" به نویسندگی مشترک نادر برهانی مرند و فرهاد امینی را برای اجرا انتخاب کرده است.

این نمایش که کاری از گروه تئاتر معاصر است و در خلاصه داستان آن آمده : "گرگور سامسا کارمند است، یک کارمند خوشبخت با خانواده ای که دوستش دارند، اما وقتی صبح یک روز کاری بدل به سوسک بشود مطمئناً همه چیز تغییر خواهد کرد..."

لازم به ذکر است این نمایشنامه برداشتی آزاد از داستان بلند "مسخ" کافکا و ترجمه صادق هدایت است.

از کارهای این کارگردان می‌توان به نمایش موفق "ماکاندو" که طی سال‌های گذشته ودر پی استقبال تماشاگران بارها روی صحنه رفته و با شرکت در چندین جشنواره خارجی افتخارات متعددی را کسب کرده است، اشاره کرد.

بازیگران به ترتیب ورود به صحنه: فرزین محدث، فرزانه عاقلی، علی باروتی، بهرام بهبهانی، مجتبی پیرزاده، فاطمه عباسی، مینووش رحیمیان هستند. طراحی موسیقی از ارکان مهم این اجرا محسوب می‌شود که به عهده فرشاد آذرنیا است.

همچنین سعید حسن لو (طراح صحنه)، فرزانه عاقلی (طراح لباس)، سهیلا باجلان (طراح عروسک)،کمال کچوییان (طراح پوستر و بروشور) ، فرزانه تفرشی (دستیار کارگردان) ، محمد صادق زرجویان (عکس و تیزر) ، آوا فیاض (مدیر تبلیغات و روابط عمومی).