به گزارش هنرآنلاین ،به نقل از ایسنا،همزمان با روز خبرنگار طی همایشی با حضور مصطفیکواکبیان نماینده مردم تهران، همتی نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه، معاونان سیاسی و امور عمرانی استاندار، جمعی از مسئولان ارشد استان و اعضای خانه مطبوعات سمنان از تمبر یادبود مریم عمید ملقب به مزین‌السلطنه رونمایی شد.

مریم عمید روزنامه‌نگار سمنانی که نخستین بانوی روزنامه‌نگار در ایران است متولد سمنان بوده و 110 سال پیش با راه‌اندازی نشریه شکوفه در مطبوعات آن دوره قلم می‌زده است.

این تمبر که به همت خانه مطبوعات استان سمنان و با مشارکت اداره کل پست استان سمنان رونمایی شد، به پاسداشت یک عمر تلاش‌های این روزنامه‌نگار زن ایرانی منتشر شده که نشریه او به‌نام شکوفه به صورت تخصصی به زنان می‌پرداخته است.

مریم عمید دختر میرسید رضی ملقب به رئیس الاطبا و پزشک قشون ناصرالدین شاه و برادر میرزا ابراهیم عمیدالسلطنه نخستین نماینده مردم سمنان و شاهرود در مجلس شورای ملی بوده است.

این روزنامه‌نگار زن ایرانی با یکی از شاهزادگان قاجار ازدواج کرد اما ازدواج آنها تنها یک سال قوام داشت. او بعد از آن با قوام‌الحکما از روشنفکران عصر ناصری ازدواج کرد اما قوام‌الحکما نیز پس از چند سال دار فانی را وداع گفت و این زن سمنانی سرپرست دو فرزند خود که هر کدام از یکی از همسران او بودند را عهده‌دار شد.

او سال 1298 و در زمانی که به زادگاهش سمنان سفر کرده بود جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.