سرویس سینمایی هنرآنلاین: محسن قصابیان بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون این روزها با نمایش "خرمهره" در عرصه تئاتر مشغول فعالیت است.

او که قصد دارد به زودی فیلم سینمایی خود را کلید بزند، درباره روند تولید آن به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: فیلمنامه‌ای را آماده کرده بودم به نام "هشت" ولی نتوانستم آن را به سرانجام برسانم، در حال حاضر مشغول فعالیت روی فیلمنامه‌ای با نام "وضعیت ناجور" هستم که طرح آن کامل شده و علیرضا قاسمی مشغول نگارش آن است.

وی ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده تا یک ماه آینده فیلمنامه آماده است و می‌توانیم برای دریافت مجوز اقدام کنیم و اگر همه چیز خوب پیش برود مهر یا آبان نیز فیلم را کلید می‌زنیم. ابتدا قرار بود کار برای گروه هنر و تجربه آماده شود، اما شرایط به سمت دیگری پیش رفت و متفاوت‌تر خواهد شد.

بازیگر فیلم" تونل" درباره ژانر این فیلم بیان کرد: ماجرای فیلم درباره یک خانه است و اتفاقاتی که در آن می‌افتد. ساکنان خانه باید به سرعت آنجا را خالی کنند، به این دلیل که صاحب اصلی خانه در حال آمدن است. یک کار کمدی است، ولی دقیقاً در چه حد و حدودی کامل نمی‌توانم درباره آن بگویم خودم همواره مرز بین گریه و خنده و جدی و شوخی را دوست دارم و تلاش می‌کنم در این فیلم نیز این اتفاق رخ دهد.

قصابیان درباره حضور در جشنواره فیلم فجر نیز گفت: بدم نمی‌آید و قطعاً این کار را انجام می‌دهم اگر زمان‌بندی‌ها درست پیش برود و با توجه به ماجراهای پس از تولید امیدوارم کار به جشنواره برسد.

این بازیگر همچنین درباره حضور در فیلم خود نیز اظهار کرد: بعید می‌دانم که بازی کنم، با وجود اینکه بازیگری را بسیار دوست دارم، اما کار بسیار سختی است. در تئاتر به دلایلی این کار را انجام دادم، چرا که فرصت تمرین طولانی‌مدت وجود دارد، اما فیلم این‌گونه نیست و باید با دقت و انسجام بیشتری کار را دنبال کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه امیدوار است بتواند قدم‌های محکم‌تری در عرصه هنر بردارد عنوان کرد: آخرین کارهایی که در حوزه تصویر داشتم مربوط به سال 83-84 بود و بعد از آن کار نکردم. احساس می‌کردم خالی شدم و چیزی برای ساختن ندارم و آنچه در ذهن داشتم هم شرایط برایش محیا نمی‌شد بنابراین ترجیح دادم دست نگه دارم و برگشتم به رادیو؛ حالا احساس می‌کنم که دوباره انرژی گرفته‌ام و باید برگردم، چرا که از آنچه ساختم رضایت کامل ندارم و امیدوارم بتوانم قدم‌های محکم‌تری بردارم و مخاطب بیشتر دوست داشته باشد سینما حیطه آزادتری است و می‌توان در آن فعالیت کرد.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره عدم حضورش در تلویزیون گفت: بازی را کنار نگذاشتم تنها سخت‌گیر شده‌ام. تا سال 80 سالی یکی دو کار حتماً انجام می‌دادم، اما آخرین کار من در عرصه تصویری و بازی به سریال" تفنگ سرپر باز" می‌گردد و بعد از آن کارهایی که پیشنهاد می‌شد و فیلمنامه‌هایی که به دستم می‌رسید باب میلم نبود و به همین دلیل ترجیح دادم فعلاً بازی نکنم تا اتفاق خوبی رقم بخورد. من با بازیگری آغاز کردم و اصلاً هدفم همین بود و آن زمان با اجراهای تلویزیونی به مرز چهره بودن هم رسیدم، اما باید بازی در طول زمان اتفاق بیفتد و احساس کنی خلاقیتت به خوبی ارائه داده شده است، در کاری که روی صحنه بردی یا در فیلم و سریالی که در آن حضور داشتی و این کمتر اتفاق افتاد. بخش دیگر این است که عمدتاً وقتی فقط کارگردانی یا تهیه می‌کنی دیگر حوزه بازی برای تو کمرنگ می‌شود چرا که دیگران احساس می‌کنند اگر پیشنهاد کاری را ارائه دهند از سمت من بازیگر دیگر پذیرفته نمی‌شود و جایگاه اجتماعی من تغییر کرده است و این به دلیل عدم شناخت و توانایی‌هایی من از سوی همکارانم است.

قصابیان در خاتمه درباره حال و روز سینمای امروز عنوان کرد: سینمای امروز ما دوپاره شده است. یک جریان در گروه هنر و تجربه در حال اتفاق است که فیلم‌های متفاوتی در آن اکران می‌شود و خیلی اتکا به فروش و چهره ندارد و جریانی را طی می‌کند که جالب است و با اقبال مخاطب خاص هم همراه بوده است. از سوی دیگر یکسری فیلم‌های سینمای بدنه هم داریم که در تمام کشورها وجود دارد. جای یکسری از فیلمسازان بزرگ نیز در این میان خالی است، اما نمودهایش در سینمای امروز دیده می‌شود، جوانانی که خیلی خوب فیلم ساختند که شاخص‌ترین آن‌ها اصغر فرهادی است با تمام توانمندی‌هایی که دارد. اما سینما یک گستره است و سینمای ایران از قدرت و جایگاه وسیعی برخوردار است، از همه نظر چه فیلم‌های خاص و چه فیلم‌های بدنه و نمونه آن جوایزی است که از جشنواره مختلف به دست آمده است. اما اینکه ما چه سهمی در این ماجرا داریم، فعلاً نمی‌شود چیزی درباره آن گفت، باید به آینده موکول کنیم تا فیلم ساخته شود، دیده شود و بعد درباره آن بتوان اظهار نظر کرد.