به گزارش هنرآنلاین ،حسین نجفی،رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان گفت: در حال حاضر ١٠ گروه نمایشی دارای مجوز رسمی در استان زنجان فعالیت دارند.

او بیان داشت: تعداد زیادی از افراد نیز هستند که هنوز در گروه ساماندهی نشده‌اند که در حال حاضر تعداد اعضای انجمن‌های نمایشی به ٥٠٠ نفر می رسد.

نجفی افزود: از این ١٠ گروه هنرهای نمایشی ٣ گروه در شهرستان زنجان فعالیت داشته و ٧ گروه دیگر در مرکز استان فعالیت می کنند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان با اشاره به فعالیت چندین ساله برخی از هنرمندان نمایشی در زنجان افزود: سن برخی از هنرمندان تا ٧٠ سال نیز می‌رسد، اما با وجود قدمت بسیار فعالیت در این رشته، هنوز سالن اختصاصی برای اجرای نمایش در زنجان وجود ندارد.

این مسئول با تاکید بر حمایت از فعالیت‌های هنری از سوی مسؤولان بیان کرد: با توجه به حمایت‌های زیاد و بی دریغ از هنر نمایش،مشکل مالی و نبود اعتبارات از مهم‌ترین مشکلات این انجمن است.

نجفی به نبود سالن اختصاصی هنرهای نمایشی در استان خبر داد و گفت:سالن فرهنگسرای امام خمینی بنا به فعالیت های هنری مختلف مناسب برای هنرهای نمایشی نیست.

این مسئول به سالن اختصاصی هنرهای نمایشی که سالهاست نیمه کاره مانده اشاره کرد و گفت:نبود منابع و امکانات،هنرمندان در حوزه نمایش را از این هنر دور نگه داشته است.

او با اشاره به اینکه هنر والای نمایش یک هنر تاثیرگذار بوده، گفت: متاسفانه مشکلات مالی هنرمندان انجمن هنرهای نمایشی موجب شده که رغبتی برای کار نداشته باشند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان از دیگر مشکلات هنرمندان نمایشی زنجان را بیمه آنها عنوان کرد و گفت: این موضوع نیز یکی دیگر از مشکلات مهم هنرمندان است که باید مورد توجه و حمایت مسؤولان قرار گیرد.

نجفی ادامه داد:با حضور هیئت مدیره جدید انجمن هنرهای نمایشی به دنبال یک پیشرفت برای تئاتر استان هستیم که تا پایان سال هنرهای خوبی در این حوزه به نمایش بگذاریم.