به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سومین اجلاس مدیران ادارت کل فرهنگ وارشاد اسلامی سراسر کشور در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: طبق قرارها و برنامه های قبلی مقررشده بود امور اجرایی و برخی کارها به صنف ناشران واگذار شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فقط به عنوان ناظر باشدکه خوشبختانه این موضوع طی دو سال گذشته در حال اجرا است.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت تئاتر و اقدامات انجام شده در این حوزه افزود: تئاتر یک هنر مردمی است که در آن افراد رو در رو با مخاطب خود صحبت می کنند.

جنتی افزود: خوشبختانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم حرکت های خوبی در این زمینه انجام داده و مشکلات این حوزه کمتر شده است.

او ادامه داد: چند تئاتر خوب در سال گذشته اجرا شد و در یکی از آنها با عنوان باغ دلگشا بازیگرانش حتی بیش از ٦٠٠ بیت از اشعار سعدی را اجرا کردند. همچنین تئاتر ترور نیز اجرا شد که درباره بحث شهادت حضرت علی (ع) بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: سالن های تئاتر کشور عموماً و خوشبختانه پر از مخاطبان علاقه مند به این هنر نمایشی بوده و حتی بسیاری از سالن ها تا پایان سال برنامه هایشان را بسته اند و با مجموعه اقدامات صورت گرفته می توان گفت در واقع حوزه تئاتر بیدار شده است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: گاهی ممکن است تخلفاتی خارج از نمایشنامه های مصوب دیده شود که با این موارد نیز با جدیت برخورد می شود.

دیدار با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به دیدار خود و زیر مجموعه این وزارتخانه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در این دیدار گزارشی از فعالیت های اجمالی انجام شده در حوزه های مختلف فرهنگ و هنر و رسانه ارائه شد.

او افزود: قرار شد از این پس نیز جلسات مختلف با حضور معاونین این وزارتخانه با اعضای محترم کمیسیون فرهنگی برگزار شود.

جنتی ادامه داد: بر این اساس قرار شد یکایک معاونین طرح های خود را مطرح کنند و نظرات مجموعه مجلس را بشنویم و در کل همکاری خوب و صمیمانه ای در این دوره با کمیسیون فرهنگی وجود دارد.

همکاری و تعامل خوبی میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی وجود دارد

عضو کابینه دولت یازدهم در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر نظارت بر داخل سالن های کنسرت ها با توجه به مصوبه جدید هیات دولت، به همکاری و تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نیروی انتظامی اشاره کرد و اظهار داشت: طبق این مصوبه نظارت داخل سالن ها بر عهده حراست این وزارتخانه است و اگر خارج سالن مشکلاتی مثل ترافیک باشد، رفع آن بر عهده نیروی انتظامی خواهد بود که از قبل نیز این وظیفه را عهده دار بوده‌اند.

او در ادامه افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندانی که در حوزه هنر متعد قلم و قدم می‌زنند و در حوزه‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی، فرهنگ کار و وجدان کاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری انجام می‌دهند، حمایت می کند و کسانی که آثار خوب در این حوزه بنویسند، مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند.

جنتی در پاسخ به پرسشی مبنی بر بحث هایی درباره شدت گرفتن فشار دولت بر رسانه‌ها در هفته‌های اخیر و طرح شکایت‌های حقوقی از آنها گفت: ما به عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از رسانه‌ها شکایتی نکرده‌ایم و توصیه آقای رئیس جمهور هم در دولت این بوده که دستگاه‌های اجرایی از مطبوعات و روزنامه‌ها شکایت نکنند.

او افزود: به عنوان مثال آقای دکتر شریعی، استاندار جدید خوزستان هم که تازه منصوب شده است، یکی از اولین کارهایی که انجام داده، این بوده که به همه دستگاه‌ها تابعه اعلام کرده که هیچکدام از شما حق ندارید از رسانه‌ها شکایت کنید. مگر در مواردی که افراد شکایت می‌کنند.

جشنواره رضوی کامل ترین رویداد جشنواره‌ای است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره رضوی را یکی از بهترین، کامل ترین و مقیدترین رویداد فرهنگی، معنوی و هنری توصیف کرد و گفت: بعد از چندین دوره برگزاری امروز این جشنواره به رشد مطلوب رسیده است.

جنتی یادآور شد: این جشنواره امروز بعد از چندین دوره با بدست آوردن تجربیات فراوان هر سال پر بارتر، متنوع تر، گسترده در سراسر کشور و چندین کشور دنیا برگزار می شود.

سومین دوره اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور وزیر فرهنگ و جمعی از معاونین و مدیران این وزارتخانه روز یکشنبه رسما گشایش یافت.