به گزارش هنرآنلاین ،به نقل از فارس، مهدی شفیعی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر رضوی یکی از بزرگ‌ترین رخدادهای فرهنگی کشور است، اظهار داشت: با توجه به جریان‌سازی ایجادشده این جشنواره در راستای ساخت آثار هنری و دینی، جشنواره تئاتر رضوی از اهمیت ویژه‌ای در کشور برخوردار است.

او برگزاری جشنواره تئاتر رضوی را عاملی برای حرکت به‌سوی هنر و فرهنگ رضوی دانست و اضافه کرد: تربیت نسل جوان تئاتر برای افزایش تولیدات دینی، حرکت به سمت تئاتر مذهبی با محوریت فرهنگ رضوی و استفاده از نمایشنامه‌هایی با کیفیت در این جشنواره را می‌توان از نکات قابل‌ توجه و مناسب این رخداد فرهنگی کشور عنوان کرد.

مدیرکل امور هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امسال یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی در حالی در خراسان شمالی برگزار می‌شود که علاوه بر شرکت تعدادی از گروه‌های نمایشی در بخش رقابتی آن، چند گروه نمایش حرفه‌ای نیز آثاری را در این جشنواره ارائه می‌کنند.

شفیعی که با هدف بازدید از تمرینات گروه نمایشی به کارگردانی رضا صابری، هنرمند مطرح مشهدی به پایتخت معنوی کشور سفر کرده است، یادآور شد: این هنرمند در حالی نمایشنامه قابل‌ توجهی را برای اجرا در جشنواره تئاتر رضوی آماده می‌کند که از بازیگران مشهد و تهران برای اجرای اثر خود بهره برده است.

او در خصوص حمایت معنوی مسؤولان از تئاتر در قالب حضور در تمرینات گروه‌های نمایشی و تماشای اجرای نمایش بیان کرد: مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این امر را جزئی از وظیفه خود می‌دانند و در این راستا از همه نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، استانداران، شهرداری و سایر مدیران دستگاه‌ها دعوت می‌کنیم که از زیرساخت مهم فرهنگی کشور یعنی تئاتر در برنامه‌های مختلف خود حمایت کنند.

یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی از ١٦ تا ٢١ مرداد امسال به میزبانی بجنورد برگزار می‌شود.