سرویس استان های هنرآنلاین: کتاب "مدیریت رنگ و کنترل کیفیت" بخشی از مجموعه جدیدترین اطلاعات از سوی اندیشمندترین و برجسته ترین حرفه ای ها و مربیان در زمینه عکاسی را در اختیار مخاطب قرار می دهد.

مطالب این کتاب که بر پایه برنامه های درسی به روز اساتید مطالعات حرفه ای در عکاسی دیجیتال بوده و "کاترین آیزمن"، ویراستار مجموعه از دانشکده هنرهای تجسمی در شهر نیویورک ارایه شان کرده، یکی از مهمترین مواردی است که در کلاسهای عکاسی دیجیتال باید گنجانده شوند.

" تام پ.اَش"، استادیار گروه کارشناسی ارشد مطالعات حرفه ای و آموزگار و مشاور مطرح بین المللی در زمینه عکاسی دیجیتال و مدیریت رنگ است که این اثر را نگاشته و اکنون با ترجمه کیهان ولی نژاد، کارشناس ارشد عکاسی دانشگاه هنر- تهران که ترجمه و چاپ کتاب "عکاسی"، "هنر میان‌مایه"، "عکاسی و زبان"، "انگاره‌ سخنگو"، "در اتاق دورﺑﻴﻦ"، فراﻧﺴﻴﺲ ﺑﻴﻜﻦ" را انجام داده و ترجمه کتاب "تاریخ اجتماعی عکاسی"، "رابرت هِرش" را در دست چاپ دارد جدیدترین نسخه کتاب "مدیریت رنگ و کنترل کیفیت" را به فارسی برگردانده و انتشارات کتاب بیهق آن را به چاپ رسانده است.

کتاب "مدیریت رنگ و کنترل کیفیت" دارای ۲۱ فصل است که طراحی آن را فرهاد نادری، گرافیست و طراح شیرازی به انجام رسانده است.

در فصل هایی از کتاب یادشده که به تازگی نیز در شیراز رونمایی شد، رنگ و تشخیص رنگ، سنجش، بازتولید و مدیریت رنگ، ارزیابی کیفیت تصویر، کیفیت چاپ، و صفحات آزمایشی، پروفایل سازی و کالیبراسیون نمایشگر، محیط ها و فن آوری ها، پروفایل سازی ورودی، اسکنرها و دوربین های دیجیتال، رنگ در فتوشاپ و لایت روم، اساس تصحیح رنگ و ترجمان تصویر، پروفایل سازی خروجی و ساخت نمونه رایانه ای و ... گنجانده شده است.

کتاب "مدیریت رنگ و کنترل کیفیت" از نظر کیفیت چاپ و طراحی از درجه بالایی برخوردار است و گرچه به علت استفاده از قطع خشتی و کاغذ گلاسه دارای وزنی سنگین است و همین موضوع موجب افزونی قیمت پشت جلد کتاب شده است، اما در میان کتاب هایی که درخصوص تکنیک های عکاسی و موضوعات فنی مرتبط با این هنر قرار دارند، از مجموعه آثاری است که هم برای علاقمندان به عکاسی و صنعت چاپ کاربردی است و هم به دانشجویان رشته های چاپ، گرافیک و عکاسی کمک شایانی می کند.

در کتاب یاد شده، خواننده همچنین نکاتی مانند کالیبراسیون صحیح مانیتور، تنظیمات رنگ ادوبی فتوشاپ، ساخت و ارزیابی پروفایل های رنگ تمام وسایل، هدایت منوی چاپ هم در فتوشاپ و هم در لایت روم را می تواند دنبال کند.

از سویی شناخت تفاوت های بین تصاویر چاپی جوهر افشان و تصاویر چاپی کروماتیک، بهینه سازی وضوح دقیق برای انواع رسانه های چاپی، فهم چگونگی و چرایی استفاده از ریپ ها و برقراری ارتباط با حرفه ای های خلاق مشتریان و دفاتر خدمات تصویری برای اطمینان از بیشترین حد کیفیت دیگر بخش های کتاب "مدیریت رنگ و کنترل کیفیت" است.