سرویس مد و لباس هنرآنلاین : تحت تأثیر یک هوشیاری عمومی به وجود آمده در جامعه به واسطه پررنگ شدن جایگاه مد و لباس، بازیگران و چهره‌های شناخته شده کشورمان هم از این غائله مستثنی نبوده و هر یک به نوعی مصر بر معرفی و به چشم آوردن استایل خود در مجامع عمومی و اغلب هنری هستند.

مراسم جشن "حافظ" هم که هر سال توسط علی معلم مدیرمسئول ماهنامه "دنیای تصویر" با هدف معرفی برترین‌های رسانه‌های تصویری برپا می‌شود، شنبه 2 مرداد میزبان جمع کثیری از هنرمندان عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون بود و حضار با لباس‌هایی که طرح‌هایشان از پیش تعیین شده بودند، دنیایی از رنگ و تنوع و البته گاه افراط در طراحی و رنگ‌آمیزی را به رخ یکدیگر کشیدند.

قدرت رو به افزایش ‌رسانه‌‌ها هم در به گردش درآوردن کثرتی از تصاویر این بازیگران، مزید برعلت شد که لباس بازیگران حاضر در جشن حافظ، مبدل به سوژه‌ای جذاب در فضاهای مجازی شود.

ترکیب‌های رنگی زیبا اما گاه نابجا و تقابل طرح‌های پست مدرن و کلاسیک؛ این خلاصه‌ای است از لباس بانوان بازیگر کشورمان در جشن حافظ 95.

نفیسه روشن، الیکا عبدالرزاقی و نیکی مظفری از جمله بازیگرانی بودند که به واسطه طراحی خاص لباس خود با تکیه بر معماری ایرانی بیش از دیگران بر سر زبان‌ها افتادند؛ مانتو روشن طرحی داشت برگرفته از یکی از نمادهای اصلی شهر تهران یعنی برج آزادی و نیکی مظفری هم با طراحی مانتوی درقالب پست مدرن همراه با دیجیتال پرینت ازطرح‌های کاشی درکنار پدر بازیگر خود بسیار درخشید و عبدالرزاقی هم لباسی مشابه لباس نیکی اما با طرحی پیچیده‌تر را بر تن داشت.

یکی از چند استایل کلاسیک شب حافظ مربوط بود به شیلا خداداد که برگرفته ازسبک دهه 70میلادی، بسیارساده اما به یاد ماندنی طراحی شده بود و ترکیب رنگی بسیار آبی کاربونی و مشکی بر جذابیت‌هایش افزوده بود.

اما عنوان عجیب و غریب‌ترین لباس جشن حافظ را می‌شود به لباس مریم معصومی نسبت داد که طراحی لباس او را شاید بشود به تحصیلاتش در رشته علوم سیاسی نسبت داد؛ قرار گرفتن یک شنل پر زرق و برق روی یک پیراهن سفید که شاید به ظن خیلی‌ها به هیچ وجه برای حضور در چنین رویدادی مناسب نبود.

بزرگترین نقد را هم به لباس‌های پریناز ایزدیار و پرستو صالحی وارد است که لباس‌هایشان با شکوفه‌ و پروانه‌های رنگی حالت سه بعدی پیدا کرده بود و در نوع خود بسیار زیبا به نظر می‌رسید، اما نکته مهم اینکه این مدل مانتوها مربوط به مد بهاره امسال است و انتخاب آن برای یک جشن تابستانی و در شرایطی که بسیاری از بازیگران در مراسم بهار امسال از آنها استفاده کرده بودند چندان مناسب نبود.

برخی از چهره‌ها هم همچون نیوشا ضیغمی متهم به کپی‌برداری از لباس سلبریتی‌های خارجی شدند که با این همه ترکیب رنگی بجا و طرح جذابی را به چشم نیاوردند.

سایر بازیگران هم در مجموع خوش پوش بودند و از آزاده صمدی و مهتاب کرامتی گرفته تا لیندا کیانی و بهاره رهنما با لباس ساده و شیک خود در مقابل لنز دوربین عکاسان ظاهر شدند و درخشیدند.

در مجموع تنوع در رنگ و فرم لباس از جمله فاکتورهای مهمی است که بانوان بازیگر کشورمان روز به روز بیشتر به آن توجه می‌کنند و بازتاب‌های داخلی و بین‌المللی آن می‌تواند دیگر بار بر خوش‌پوشی ایرانیان طی تاریخ صحه گذارد.

استفاده از رنگ های تخت و خنثی در اغلب البسه و پوشش زنان در محافل رسمی و اجتماعی و عدم بهره گیری از فرم و طرح‌هایی که علاوه بر تأمین فاکتورهای عرفی جامعه ایرانی بتواند جلوه و تهییج بصری و روانی را در منظر بیننده فراهم آورد از جمله مواردی بود که متأسفانه تا به امروز کمتر به آن توجه شده و امید است در ادامه این حرکت از سوی چهره‌های مشهور، رخوت، سستی و کسالت از جامعه رخت بربندد.