سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "کچلو" به کارگردانی رضا کشاورز که پیش از این اجراهای موفقی در تماشاخانه "دا" داشته، از ۱۲ مردادماه در سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می‌رود. رضا کشاورز با بیان توضیحاتی در رابطه با این اجرا به خبرنگار هنرآنلاین گفت: نمایش به دلیل اجرا در سالنی با مختصات متفاوت تغییرات اجرایی زیادی دارد. ما از سالن کوچکی که در واقع یک حمام قدیمی بوده به سالنی با استیژ می‌رویم، بر این اساس طراحی‌هایمان کاملا تغییر کرده است.

او با اشاره به اجرای دوباره این اثر عنوان کرد: در خواستی به مجموعه ایرانشهر داده بودیم، این نمایش هم با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان در تماشاخانه "دا" روبه‌رو شده بود، از سوی دیگر به دلیل ظرفیت محدود سالن "دا" افراد محدودی موفق به تماشای آن شده بودند، بنابراین تصمیم به اجرای مجدد آن در مجموعه ایرانشهر گرفتیم.

کشاورز در رابطه با تغییرات اجرایی بیان کرد: تغییراتی در موسیقی و طراحی صحنه داشتیم، از سوی دیگر دو شخصیت عنکبوتی در کار داشتیم که نماینده فضای تاریک بود، این شخصیت‌ها اکنون حذف شده‌اند. در واقع می‌توان گفت نمایش از اواسط تا به انتهای آن تغییر کرده است.

این کارگردان تئاتر عنوان کرد: این اثر نمایشنامه‌ای ندارد. ما قصه‌ای قدیمی به اسم "حسن کچل" داشتیم که به شکل کارگاهی شکل گرفته است. در این اثر از دو شیوه استفاده کردیم؛ یکی از آنها بهره بردن از ساختار کمدی دل‌آرته و دیگری استفاده از تکنیک‌های مایم در جنس بازی‌هایمان است. این ترکیب باعث شده اتفاق جذابی بیفتد. کار دیالوگ ندارد و از کلمات و واجه برای فضاسازی استفاده می‌کنیم.

کشاورز در پاسخ به این سئوال که با تغییر سالن جنس مخاطبان هم تغییر خواهد کرد گفت: بدون شک با تغییر سالن نوع و سلیقه مخاطبان تغییر می‌کند، به همین دلیل جنس کمدی‌مان را تغییر دادیم.

او در پایان سخنان‌اش اظهار کرد: این نمایش از شوخی‌های روحوضی و تقلید دوری می‌کند. آن زمان شوخی‌ها کمی عامیانه و خیابانی‌تر بود. جنس شوخی‌های ما بر اساس موقعیت و اشتباهات است. در واقع ما با بهره‌گیری از تکنیک‌های غربی نمایش ایرانی تولید کردیم.

گفتنی است؛ کاوه توکلی، مهران گل محمدی، مهدی سفاری، مریم مالمیر، مژگان حامدی، آیدا صادقی و رضا کشاورز بازیگران این نمایش‌اند.