سرویس تئاتر هنرآنلاین: سعید دولتی مدیر تماشاخانه "همای سعادت" با ارائه مطالبی در مورد ساز و کار این تماشاخانه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این تماشاخانه زیر مجموعه موسسه "همای سعادت" است که فعالیت خود را از سال 81 در زمینه آموزش رشته‌های سینمایی و تئاتری آغاز کرده است.

او ادامه داد: شعار ما از زمان شروع کارمان آموزش، تولید و اجرا بود بر همین اساس با هماهنگی‌هایی که داشتیم این تماشاخانه را تجهیز و راه‌اندازی کردیم.

دولتی با تاکید بر اینکه تماشاخانه "همای سعادت" تنها سالن خصوصی غرب تهران است توضیح داد: هنرمندان سینما و تئاتر بسیاری در غرب تهران ساکن هستند. این منطقه علاقمندان بسیاری هم دارد. بر این اساس نیاز به تاسیس یک سالن مناسب بسیار احساس می‌شد. سالن‌هایی در این منطقه از شهر تهران فعال هستند که آثار کودک یا تئاترهای آزاد را بر صحنه دارند و در واقع تعریفی برای تئاتر حرفه‌ای وجود نداشت.

او اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بلک باکسی با ظرفیت 60 نفر را راه‌اندازی کردیم. این مجموعه از تجهیزات و امکانات حرفه‌ای برخوردار است. یکی از ویژگی‌های خوب این سالن پارکینگ است که به نظرم امتیاز بسیار مهمی برای یک تماشاخانه است.

مدیر تماشاخانه "همای سعادت" توضیح داد: اولویت ما در انتخاب آثار گروه‌های جوان تئاتر است و در این مسیر شرایط اجرایی مناسبی را برای آنها به وجود می‌آوریم. بر خلاف اکثر سالن‌های نمایشی که کف فروشی را برای گروه‌ها در نظر می‌گیرند ما از آنها با اختصاص درصدی مناسب، حمایت می‌کنیم.

او در پاسخ به این سئوال که این روند به لحاظ مالی آنها را با مشکل مواجه نمی‌کند گفت: شکل گرفتن اتفاق فرهنگی برایمان اهمیت دارد. ما به دنبال سود مالی نیستیم، معرفی شدن تماشاخانه و فعالیت حرفه‌ای برای‌مان اهمیت بیشتری دارد.

دولتی در پایان سخنان خود تاکید کرد: تماشاخانه‌ها در عرصه فرهنگی به دولت کمک می‌کنند، دولت هم باید از آنها به لحاظ مالی و معنوی حمایت کند و سوبسیدهایی را برایشان قائل شود مانند اختصاص فضای تبلیغاتی شهری و...

گفتنی است؛ تماشاخانه "همای سعادت" در شهر زیبا، خیابان آیت الله کاشانی، زیرپل شهید باکری، جنب بانک پارسیان، پلاک ۲۶۱، طبقه چهار، واحد ۵ واقع شده است.