سرویس موسیقی هنرآنلاین: سه‌شنبه این هفته اولین جلسه هیئت‌مدیره جدید خانه موسیقی با حضور داود گنجه‌ای، تقی ضرابی، سیدمحمد میرزمانی، هنگامه اخوان، حمیدرضا نوربخش، مسعود شعاری و بهداد بابایی از اعضای هیئت‌مدیره و آذر هاشمی بازرس تشکیل و در نهایت میرزمانی به عنوان رئیس جدید هیئت‌مدیره این مجموعه صنفی انتخاب شد.

میرزمانی آهنگساز و موسیقی‌دان از سال 1369 تا 1372 رهبری ارکستر بزرگ صداوسیما را عهده‌دار بود. او تا اواخر 1389 مدیرکل تولید مرکز موسیقی صداوسیما ایران بود. میرزمانی اوایل خردادماه 1390 به عنوان مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد ایران منصوب شد اما در دی‌ماه 1391 از سمت خود استعفا کرد. او این بار به عنوان رئیس هیئت‌مدیره خانه موسیقی رسماً فعالیت خود را آغاز کرده است.

میرزمانی درباره انتخابش به هنرآنلاین گفت: پیش از هر چیز از همه دوستان که رأی دادند تشکر می‌کنم و امیدوارم در این آزمون روسفید بیرون بیایم. روحیه خدمتگزاری من در تمام موقعیت‌ها به یک شکل است و در خانه موسیقی هم به همین شکل ادامه پیدا خواهد کرد.

او ادامه داد: تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات و بهتر کردن شرایط موسیقی و موسیقی‌دان‌ها خواهم کرد، اما خود افراد نیز باید با همراهی و همدلی در جهت مرتفع شدن مشکلات یاری برسانند. ذاتاً آدمی هستم که به فکر تعامل و همکاری و پیشبرد اهدافم می‌روم و از تنش و چوب لای چرخ گذاشتن به دور هستم.

میرزمانی گفت: در خانه موسیقی هم همین هدف را پیش می‌گیرم و از همه هنرمندان می‌خواهم خانه موسیقی را خانه دوم خود بدانند. من پیش از این در خانه سینما و جامعه سینمایی مشغول کار بودم و همیشه سعی می‌کردم مشکلات را در آن خانه میان افراد حل و فصل کنم و از دادگاه رفتن هنرمندان تا جای امکان جلوگیری کنم، این رویه را در خانه موسیقی نیز پیش خواهم گرفت.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: یکی از اهدافی من ایجاد کانون‌های تازه برای گسترده کردن جامعه موسیقایی است تا از این راه بتوانیم از حضور فعال دیگران نیز بهره‌مند شویم.

این موسیقی‌دان به وضعیت موسیقی روز اشاره کرد و گفت: وضعیت موسیقی در کشور ما روشن نیست. در واقع برخی دید فرهنگی و برخی دیگر دید مصرفی به این مقوله دارند. برخی از هنرمندان دائماً در تلاش هستند آثاری در شان این هنر تولید کنند و برخی دیگر موسیقی بازاری و مصرفی را ترجیح می‌دهند. البته که این دو دید و رویه در تمام جوامع وجود دارد و امیدواریم در جامعه ما نیز این رویه به شکل درست پیش رود.

این هنرمند در پایان تأکید کرد: امید است با درایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر محترم باری از مشکلات موسیقی برداشته شود و همگام با ارشاد قدم برداریم. رسانه‌ها از ابتدا نقش کلیدی در پیشبرد این اهداف داشته‌اند و امیدوارم از این به بعد هم به همین شکل در کنار ما کمک رسانند.