سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: رمان "سال خرگوش" اثر آرتو پاسیلینا، نویسنده فنلاندی با ترجمه فرناز تیمورازف از سوی انتشارات کتاب‌سرای نیک روانه بازار نشر شد.

در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: "از شغلش خسته شده، سالیان است که زندگی زناشویی او را آزار می‌دهد. واتانن روزنامه‌نگار، روزهایش را یکی پس از دیگری با آزردگی می‌گذراند. تا اینکه یک روز که از یک مصاحبه‌ کسل‌کننده و تهوع‌آور در حال رانندگی به خانه است، یک بچه‌خرگوش را زیر می‌گیرد... و واتانن ناگهان خود را مشتاق یک زندگی هیجان‌آور می‌یابد و در فنلاند سفر می‌کند.

رمان حاضر با بیانی بسیار زیبا از نویسنده‌ مشهور پاسیلینا، جدی‌ترین و بامزترین مضمون را تواما دربردارد. او در رمان خود دیدگاهی کنایه‌آمیز به روح فنلاند دارد و با کلمات مبتذل و زیرمایه‌های سنت ادبی با ظرافت بازی می‌کند. کسی که یک کتاب از پاسیلینا خوانده باشد، بی‌صبرانه در انتظار آثار بعدی اوست."

بخشی از این رمان: "سونا و کلبه‌ی سرپرست حوزه فقط چند متر از دریاچه فاصله داشت و در جنگل بود. کنده‌های قدیمی درختان را روی گل‌آلود و مرطوب چیده بودند و به این ترتیب راهی باریک از کلبه‌ی ماهیگیری به دریاچه درست شده بود.

یار شفیقم توی کلبه است. شخصیت جالبی داره، اخلاقش نسبتا خاصه و تازگی‌ها بازنشسته شده. سرپرست حوزه‌ی انتظامی کیورووسی بود. اسمش هانیکاینن است."

این کتاب در ۲۰۰ صفحه و با قیمت 12500 تومان منتشر شده است.