به گزارش هنرآنلاین : فرشید شفیعی هنرمند برجسته ایرانی مجموعه جدید طراحی‌های خود با عنوان "به خودم اطمینان دارم" را در گالری هما به نمایش درمی‌آورد. شفیعی جوایز بین‌المللی متعددی چون سیب طلای براتیسلاوا را در کارنامه هنری خود دارد و تصویرگری دهه هفتاد و هشتاد ایران مرهون زیبایی شناسی پیشنهادی اوست.

شفیعی تصویر سازی ایران را از قالبی صرفا کاربردی به هنری مستقل و پویا در عرصه جهانی بدل کرد و امروز تصویرسازان مهمی از ایران در جریان هنری پیشنهادی او قلم می‌زنند. از جمله دیگر فعالیت های او می‌شود به فیلم های پویانمایی چون ماشین پدرم، پیاده رو، کارد و پنیر و خرمالو اشاره کرد.

او در طراحی- نقاشی نیز در پی کشف امکانات جدید بصری است و در هر نمایش خود ظرفیت‌های بالقوه استخراج روایت از انتزاع را پی جویی می‌کند . آثار او در همه زمان‌ها نوعی رفتارنمایی بازیگوشانه هستند که تجربیات پیش از خود را با تردید مواجه می‌کنند.

شهروز نظری منتقد هنری درباره این هنرمند می‌گوید: "او هنرمندی است که به زبان به چنگ آمده خود اکتفا نمی‌کند و هر بار چهره جدیدی از خود ارائه می‌کند و همین ریسک پذیری است که او را از جوانمرگی در آثارش رهانیده ست." فرشید شفیعی را باید یکی از نمایندگان جدی هنر ایران در دهه گذشته دانست ولی از معدود آنها که امتداد هنرش تا به امروز پرسش برانگیز باقی مانده است؛ این هنرمند در نیویورک کار و زندگی می‌کند. علاقه‌مندان به این هنرمند و آثارش می‌توانند از تاریخ 25 تیرماه تا 5 مرداد به گالری هما در آدرس کریم خان، خیابان سنایی، کوچه 4 غربی، پلاک 8 مراجعه کنند.