به گزارش هنرآنلاین ،حسین مسگرانی در گفت وگو با ایسنا افزود: در هر نقطه از استان که پا گذاشته شود می توان شاهد آثار هنری در آن بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه گفت: حوزه فرهنگی استان سیستان و بلوچستان یک حوزه وسیع است که بخش هایی از بلوچستان، پاکستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان را در خود جای داده است.

مسگرانی گفت: این استان کهن و پرتاریخ، می‌تواند سر منشاء تقویت وحدت در کشور باشد و ما برای تحقق این هدف مقدس تلاش خواهیم کرد.

او خاطرنشان کرد: زمینه‌های بسیار مغتنمی مخصوصا در حوزه هنر در استان وجود دارد و مردم با روحیه ای سرشار از معرفت و هنر به خوبی در کنار هم زندگی می‌کنند و جا دارد که زمینه مسافرتهای گسترده و حضور دیگر هموطنان در این دیار را فراهم کرد و این کار با فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ادبی امکان پذیر است.

مدیرکل ارشاد استان تصریح کرد: ریشه‌های عمیق فرهنگ حماسی و اسطوره‌ای در این سرزمین نمایان است.

مسگرانی افزود: تمدن پنج هزار ساله شهر سوخته سیستان و بلوچستان شاهد مدنیت پیشرفته در این خطه بوده و آشنایی مردم آن دوران با علوم مختلف و روش زندگی آنان نشان‌دهنده این واقعیت است.

او اظهار کرد: سیستان و بلوچستان از استعدادهای سرشاری برخوردار است که نیاز به شکوفا شدن دارد، البته کارها شروع شده و تاکنون موفقیت‌آمیز هم بوده است.

او ادامه داد: ظرفیتهای فرهنگی و هنری استان با وجود فعالیتهای گسترده انجام شده نیاز به برنامه‌ریزی و تامین امکانات و تجهیزات برای بهره‌برداری بهینه از نیروی انسانی ماهر و هنرمند دارد.