به گزارش هنرآنلاین، تعدادی از مدیران مراکز فرهنگی و هنری کشور درگذشت عباس کیارستمی را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت کانون طراحان و مدیران تبلیغات سینمای ایران در سوگ عباس کیارستمی

سینمای ایران و جهان به سوگِ نام آوری از جنسِ ناب تصویر و خیال نشست، عباس کیارستمی اعتبار و اندیشه‌ی جاری و زلالِ سینمایی بود و هست که آبروی جهانی‌اش بسیار مدیون اوست، نقاش، طراح گرافیک، عکاس و سینماگری روشنگر و بلند نظر، امروز به سوی ابدیتِ سیالِ نور پرکشید. عنوان بندی‌های بدیع وی در سال‌های آغازینِ موج نو، دریچه ای روشن بر افقِ تازه‌ی سینمای ایران بودند.

کانون طراحان و مدیرانِ تبلیغاتِ سینمای ایران این اندوهِ عمیق را به جامعه‌ی بزرگِ سینمایی کشورمان تسلیت می‌گوید.

پیام تسلیت خانه تئاتر ایران

خیزش بلند سیمای ایران در پیوند با سینمای جهان را عباس کیارستمی رقم زد. خانه تئاتر ایران ضایعه اسفبار فقدان این هنرمند گرانمایه را به جامعه هنری و مردم نجیب و صبور سرزمینمان تسلیت میگوید.

رئیس مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی، در پیامی درگذشت عباس کیارستمی را تسلیت گفت

در متن این پیام چنین آمده است:

روز گذشته، روز سیاه سینمای ایران و جهان بود. ما و همه دنیا هنرمندی را از دست دادیم که برای اعتلای هنرش بی وقفه تلاش کرد. بزرگ مردی که جهان دوباره به خود نخواهد دید. شنیدن خبر درگذشت عباس کیارستمی، مانند کابوسی ذهن همه ما را آشفت و تا مدتها داغدارش خواهیم بود. از صمیم قلب این غم بزرگ را به مردم کشور عزیزمان، به خصوص سینماگران تسلیت می گویم. "وقتی آمد... آمد وقتی بود ... بود وقتی رفت ... بود." (عباس کیارستمی) یادش در دلها و آثارش در تاریخمان جاودانه خواهد ماند. غلامحسین شاه علی

پیام تسلیت مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در پی درگذشت عباس کیارستمی

مجیدرجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران درگذشت عباس کیارستمی سینماگر برجسته کشور را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

خبر درگذشت عباس کیارستمی یکی از بزرگان سینمای ایران، که توانست با آثار خود نه تنها در سینمای ایران بلکه در سینمای جهان بدرخشد، غم‌انگیز است.

عباس کیارستمی در دوران حیات خود هنرمندانه تصویر زیبایی از سینمای ایران را برای جهانیان به نمایش گذاشت، بی‌شک سینمای ایران مدیون عباس کیارستمی است که اعتباری دگرگونه به آن بخشید.

ضایعه درگذشت این هنرمند بزرگ برای جامعه هنری ایران دردناک است. درگذشت این هنرمندان برجسته را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنری به ویژه دوستداران سینمای ایران تسلیت عرض می‌نمایم.