به گزارش هنرآنلاین، عباس کیارستمی هنرمند فقید کشور عصر روز گذشته 14 تیرماه بر اثر سکته قلبی در پاریس درگذشت. در پی این ضایعه مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت درگذشت عباس کیارستمی را تسلیت گفتند.

در پیام تسلیت مجید ملانوروزی آمده است:

یادآوری طعم تمام افتخارات کیارستمی در سفر آخر

این تلخ ترین سفر کیارستمی است، هربار سفری می رفت در انتظار افتخار دیگری برای سینما و هنر ایران بودیم و حالا با آخرین سفرش طعم تمام افتخاراتی را که با عکس ها، فیلم ها و جوایزش برای هنر و ما ارمغان آورد، به یاد می آوریم. به عکس هایش از مناظر برفی، درختان ایستاده در برف، درها، دیوارها، جهان و هستی نگاه می کنیم و می اندیشیم.

در ادامه پیام ملانوروزی آمده است: آثار کیارستمی پیوند اندیشه، فلسفه، ادبیات و جهان هستی در تصویر و قاب های ساده زندگی است، تصاویری که همواره خواهد ماند، چون نام و یاد کیارستمی. کیارستمی در دانشگاه نقاشی خوانده، عکاسی و طراحی گرافیک بخش مهمی از فعالیت هنری اوست و در رشد و توسعه فرهنگ دیداری و بصری کودکان و هنر کودکان نقش تاثیرگذاری داشت. فقدان کیارستمی را به هنرمندان و مردم عزیز تسلیت می گویم. روحش شاد، یادش گرامی باد.

همچنین در پیام تسلیت "موسسه هنرمندان پیشکسوت" آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم إنا لله وإنا إلیه راجعون

جامعه هنر ایران امروز در سوگ از دست دادن بزرگ نامدار سینمای ایران نشسته است. نمی توان تاریخ هنر معاصر ایران را ورق زد و در آن از فصل کیارستمی بی تفاوت گذشت. انسانی که نمی شود در توصیف ابعاد وسیع هنریش تنها به جمله ای بسنده کرد و باز هم باید به سراغ گفته های خودش رفت و درست در جایی که می گوید: "در تمام فیلم‌ها خواسته‌ام این است که تصویری مهربان‌تر و صمیمی تر از انسانیت و کشورم را به نمایش بگذارم" باید به وسعت روح او پی برد.

موسسه هنرمندان پیشکسوت، با نهایت تاسف و تالم درگذشت این هنرمند را به نمایندگی از سوی اعضا، مدیران و کارکنان خود به خانواده، جامعه هنر و مردم شریف ایران تسلیت عرض می کند و از خداوند متعال براى ایشان علوّ درجات و مغفرت واسعه الهی مسألت مى‌ دارد.

روحش شاد و یادش گرامی باد