سرویس موسیقی هنرآنلاین: بزرگ‌ترین کنسرت روباز کشور به مناسبت عید سعید فطر به مدت سه روز در میدان تاریخی مشق پایتخت برگزار می‌شود.

این کنسرت با حضور رضا صادقی، حجت اشرف‌زاده و علیرضا قربانی و به همت شهرداری منطقه 12 به مدت سه شب و هر شب یک ساعت و نیم برگزار می‌شود. این برنامه به‌صورت روباز و رایگان در روزهای 16، 17 و 18 تیرماه با حضور هنرمندانی چون: مهران غفوریان، امیر کربلایی زاده، علی مسعودی و... برگزار خواهد شد. در این اجرا رضا صادقی، علیرضا قربانی و حجت اشرف‌زاده به ترتیب روی صحنه خواهند رفت.

صادقی در این کنسرت با گروه ارکستری تازه به رهبری بهنام ابطحی روی سن خواهد رفت. این خواننده درباره اعضای ارکستر خود توضیح داد: هسته ارکستر مشکی‌پوشان شامل مرتضی کریمی که همیشه کنار من بوده است، فاضل پیش و سعید صارمی همچنان حضور دارند. به گروه یک نوازنده گیتار، یک نوازنده ساکسوفون جدید، نوازنده ویولن به عنوان سولیست و ارکستر بزرگ زهی اضافه شده است. هم‌اکنون هم تمرین‌ها را آغاز کرده‌ایم. سعی کرده‌ام کمی ریزبینانه به این قضیه نگاه کنم و از جوان‌های بااستعداد و باسواد دعوت به همکاری کنم.

قربانی هم بعد از یک تور یک ماه در ایران و اروپا با عنوان "دخت پری‌وار" این بار با همراهی گروه خود متشکل از میثم مروستی (ویلن و مایستر ارکستر)، نیلوفر محبی (ویلن)، پریسا پیرزاده (ویولا)، آتنا اشتیاقی (ویلنسل)، فرشید پاتینیان (کنترباس)، سایوری شفیعی (کلارینت)، حسام صدفی‌نژاد (ابوا)، میلاد عباسی (هورن)، امیر دارابی (پیانو)، آرین کشیشی (گیتار بأس)، همایون نصیری (پرکاشن)، پیمان حاتمی (سازهای الکترونیک) حضور پیدا خواهد کرد. اشرف زاده نیز در این برنامه با حضور داریوش نخشبی نوازنده پیانو، مجید مظاهری نوازنده کمانچه، بهنام معصومی نوازنده کاخن و علیرضا لعمانی نوازنده گیتار روی سن می‌رود.

جشن بزرگ عید فطر نیز به همین مناسبت از 16 تا 18 تیرماه جاری از ساعت 21 تا 23.30 در میدان مشق برگزار خواهد شد.

میدان مشق مربوط به دوره قاجار است و در تهران، محدوده بین خیابان امام خمینی و سی تیر واقع شده است. این اثر ۱۲ مهر 1377 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. میدان مشق مدت کوتاهی نیز در دوره رضاشاه به نام باغ ملی خوانده می‌شد و بعد از آن ساختمان‌های دولتی در آن ساخته شد.