سرویس سینمایی هنرآنلاین: برندگان این دوره جشنواره فیلم مسکو پنجشنبه شب معرفی شدند و در بخش مسابقه اصلی، "دختر" به کارگردانی سیدرضا میرکریمی از ایران، جایزه اصلی یا جرج طلایی بهترین فیلم جشنواره را از آن خود کرد.

فرهاد اصلانی هم برای "دختر" جایزه جرج نقره‌ای بهترین بازیگر مرد را گرفت. تازه‌ترین ساخته میرکریمی همچنین جایزه فدراسیون سینماگران روسیه را برد.

مریلا زارعی، ماهور الوند، شاهرخ فروتنیان، مسعود سخایی، نیوشا مدبر و... از دیگر بازیگران فیلم "دختر" هستند که این روزها در سینماهای تهران و شهرستان‌ها روی پرده است.


فرهاد اصلانی برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد

در خلاصه داستان "دختر" آمده است: آقای عزیزی که سرپرست بخش تعمیرات و نگهداری پالایشگاه آبادان است برای مراسم خواستگاری دخترش آماده می‌شود و ستاره دختر دیگرش در همان روز قصد سفر به تهران برای شرکت در جشن خداحافظی یکی از دوستان هم‌دانشگاهی‌اش را دارد. پدرش به دلایلی به این سفر مشکوک است و این آغاز ماجراست.

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو 23 تا 30 ژوئن (سوم تا 10 تیر) برگزار شد.

میرکریمی پیش از این نیز برای فیلم "به همین سادگی" از جشنواره مسکو جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد. همچنین فیلم‌های "امروز"، "یه حبه قند" و چندین اثر دیگر این کارگردان به زبان روسی ترجمه شده است.