به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، مراسم افتتاحیه و رونمایی از چهار پوستر چهارمین پروژه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی مجموعه تئاتر شهر شامگاه چهارشنبه نهم تیر ماه با حضور رییس مجموعه تئاتر شهر و تعدادی از هنرمندان در تالار قشقایی این مجموعه برگزار شد.

پریسا مقتدی رییس مجموعه تئاتر شهر در ابتدای این برنامه ضمن خوش آمدگویی به هنرمندان و شرکت کنندگان مراسم اجراهای خوبی را برای گروه های شرکت کننده در مرکز مطالعات اجرایی قشقایی آرزو کرد.

علی اصغر دشتی عضو شورای هنری مرکز مطالعات اجرایی قشقایی نیز در این مراسم بیان کرد: در مرکز مطالعات اجرایی قشقایی گروه های جوان تلاش می کنند تمرکزشان را به جای کارگردان محوری بر گروه محوری بگذارند ، هنرمندانی که تلاش می کنند برنامه را بر اجرای تئاتر در اولویت قرار دهند و ما را با رویکردی در حوزه مطالعات اجرایی رو به رو کنند .

وی افزود: متاسفانه طی سال های اخیر امروز تئاتر ما رنگ و بوی تجارت به خود گرفته و یونیفورمی پوشیده که در آن خلاقیت ، مطالعه و دقت در تولید تیاتر فراموش شده است. بنابراین مرکز مطالعات قشقایی محلی برای درآمدزایی و تجارت در تئاتر نیست بلکه محلی برای تجربه و مطالعه گروه هایی که تلاش می کنند در سرنوشت و آینده تئاتر کشور موثر باشند .

عضو شورای هنری مرکز مطالعات اجرایی قشقایی توضیح داد: گروه تیاتر "واحه" گروه تئاتر جوانی است که از دوران دانشجویی در کنار هم جمع شدند و پوستر های آثار قدیمی شان به شما نشان می دهد که این گروه اگر چه از تاریخچه ای هر چند کوچک و کوتاه برخودار است اما در مسیرشان دارای عمق هستند ، به هر ترتیب ما می توانیم با حرف زدن و تشویق کردن دیگران به مشارکت دراجراهایشان باعث ایجاد انگیزه برای گروه واحه شویم و همچنین به هویت واقعی مرکز مطالعات اجرایی قشقایی کمک کنیم .

شهرام کرمی مدیر دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان و مدیر تالار هنر نیز که در این برنامه حضور داشت، گفت: وابستگی من به تئاتر کودک و نوجوان از سالهای دور همراه من بوده و شخصا به این حوزه علاقه مند هستم ، وقتی هم که حضور تئاتر کودک در بین پروژه مرکز مطالعات قشقایی گروه "واحه" ارائه شد به یاد شروع کار خودم طی سال ٧٦ در مجموعه تئاتر شهر افتادم که در آن زمان نمایش "شهر آدم شهر حیوان " را کار می کردیم. نمایشی که به نوعی منجر به معرفی من به فضای تیاتر نیز شد .

وی افزود: در این سال ها همواره به این فکر می کردم تئاتر شهر نیز می تواند آثار نمایشی با محوریت تئاتر کودک و نوجوان داشته باشد ؛ ولی با ایجاد تالارهای تخصصی این اتفاق در تئاتر شهر منفک شد . به هر حال امروزه تئاتر کودک و نوجوان به عنوان یک ژانر جدی و مهم و آموزشی پر اهمیت شناخته می شود . به طورحتم تئاترکودک و نوجوان تئاتر کم ارزش نیست بلکه جزو دشوارترین گونه های تئاتری محسوب می شود و من تشکر می کنم از دوستانی که در پروژه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی به حوزه تئاتر کودک و نوجوان نیز توجه کرده اند.

رویا بختیاری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون نیز در این برنامه گفت: افتخار می کنم که من نیز امشب در این مراسم حضور دارم و تبریک می گویم به اعضای گروه واحه که به حق جسارتشان را باید آفرین گفت ، از زمان دانشجویی من سال ها گذشته ولی این روحیه آوانگارد شما را بسیار دوست دارم . می دانم در آینده بیش از پیش می درخشید و این پروژه مرکز مطالعات قشقایی اتفاق خوبی برای گروه های جوان تئاتری خواهد بود .

پخش فیلمی از فعالیت های گروه تئاتر "واحه" و معرفی پروژه "فاندریزینگ" به عنوان پروژه ای در عرصه سرمایه گذاری در یک جریان هنری و اقتصاد هنر از دیگر برنامه هایی بود که در مراسم افتتاحیه چهارمین پروژه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی انجام گرفت.