به گزارش هنرآنلاین ، علی اصغر شیرخدا که سال‌ها مدیریت زورخانه شیرخدا در میدان محمدیه تهران (میدان اعدام) را برعهده داشت؛ درگذشت. او برادر مرشد مشهور جعفر شیر خدا است. عباس شیرخدا نیز برادر دیگر اوست که به‌عنوان چهره ماندگار مرشدی در صداوسیما به ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای پرداخته است.

برهمین اساس برای گرامی‌داشت وی مراسمی عصر امروز جمعه 10 تیرماه در زورخانه شهید فهمیده به عنوان آیین رزمایش پهلوانی برگزار شد.

پیام تسلیت موسسه هنرمندان پیشکسوت به مناسبت درگذشت "مرشد اصغر شیرخدا"

سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، درگذشت "حاج اصغرشیرخدا"، برادر بزرگ عباس شیرخدا پیشکسوت هنرهای آئینی و سنتی و از اعضای این موسسه را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی موسسه هنرممندان پیشکسوت، متن این پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله وإنا إلیه راجعون

"پیر مرشد حاج اصغرشیرخدا" عمر خود را در زورخانه ها و محافل ورزش‌های پهلوانی برای تربیت جوانان این مرز و بوم با فرهنگ و مرام علوی طی کرد و سرانجام چه نیکو این دنیای فانی را مقارن با شبهای قدر و شهادت مولا علی (ع) وداع گفت.

خبر درگذشت این بزرگ مرد سبب تاثر و تاسف فراوان شد. اینجانب به نمایندگی از سوی اعضاء، مدیران و کارکنان موسسه هنرمندان پیشکسوت، این واقعه را ابتدا به استاد عباس شیرخدا و خانواده ایشان ، سپس به مردم و جامعه ورزش های زورخانه ای و پهلوانی تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال براى ایشان علوّ درجات و مغفرت واسعه الهی مسألت مى‌ دارم. روحش شاد و یادش گرامی باد.