سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: نمایشنامه "چوب به دست‌های ورزیل" اثر غلامحسین ساعدی در انتشارات نگاه تجدید چاپ شد.

بخشی از این کتاب: صحنه خالی‌ست . خروپف شکارچی‌ها از ساختمان دست راست بلند است . در و پنجره ساختمان طرف چپ باز است . سر و صدای عده‌ای از ساختمان دست چپ شنیده می‌شود . اسدالله از کوچه دست راست عقب پیدا می‌شود که بسته بزرگی لحاف و تشک به دوش دارد. از پله های طرف چپ بالا می‌رود . محرم از کوچه دست راست جلو با یک بسته بزرگ لحاف و تشک به دوش وارد می‌شود . )

نعمت : (که از کوچه چپ عقب پیدا شده ) آهای محرم خسته نباشی ! محرم : می‌خوای چی بگی ؟ نعمت : حرف‌های خودتو .. ! یادت رفته ؟ محرم : آره یادم رفته ! نعمت : (می‌خندد) میدونی چکار می‌کنی ؟ محرم : آره می‌دونم !

این کتاب در ۹۵ صفحه و با قیمت ۷۰۰۰ تومان به چاپ دوم رسیده است.

چاپ اول کتاب "فرهنگ سوگ شیعی" به سرویراستاری محسن حسام مظاهری در نشر خیمه منتشر شده است.

این کتاب 27 نویسنده دارد که عبارتند از: محسن حسام مظاهری، سعید طاووسی مسرور، پیمان اسحاقی، محمد مشهدی نوش‌آبادی، جبار رحمانی، سیدعبدالله حسینی، مسلم نادعلی‌زاده، مظفر پاسدار شیرازی، افشین داورپناه، مهدی مسائلی، علی حجتی، حامد شکوفگی، نسیم کاهیرده، جواد نظری مقدم، طیبه پرتوی راد، سیدمحمدهادی حجازی، محسن دریابیگی،‌ منصور رضایی آدریانی، متین رضوانی‌پور، سیدمرتضی ابطحی، فاطمه توفیقی، سعید زعفرانی‌زاده، احسان شریف‌زاده، وحید عزیز‌زاده، امیر عیسی ملکی، علی‌اشرف فتحی و حسین قاضی‌زاده.

در بخشی از "درآمد" کتاب نوشته محسن حسام مظاهری می‌خوانیم: "فرهنگ سوگ شیعی، یک پروژه پژوهشی مستمر است که طبق برنامه قرار است در بازه‌های پنج‌ساله و در قالب ویراست‌های پیاپی، روزآمد و تکمیل شود. به دلیل پویایی موضوع این دانشنامه در هر ویراست علاوه بر افزودن مقالات جدید، مقالات ویراست‌های قبلی نیز با هدف رفع نواقص و اشتباهات احتمالی در صورت نیاز بازنگری و ویرایش خواهد شد. ویراست دوم فرهنگ سوگ شیعی - ان‌شاء‌الله - در سال 140 ش منتشر می‌شود."

این کتاب را می‌توانید با قیمت 60 هزار تومان تهیه کنید.

همچنین ˝پنج کوبایی از زندگی‌شان در درون طبقه کارگر آمریکا سخن می‌گویند˝، ˝محاکمه دولت آمریکا˝، ˝در عصر احتضار سرمایه داری: برنامه انتقالی برای انقلاب سوسیالیستی˝ و ˝مبارزه طبقاتی و نبرد برای حقوق سیاهان˝ 4 عنوان کتاب تازه منتشر شده در نشر طلایه پرسو است.

"پنج کوبایی از زندگی‌شان در درون طبقه کارگر آمریکا سخن می‌گویند" اثر مری آلیس واترز به ترجمه شهره ایزدی منتشر شده است. در پشت جلد کتاب می‌خوانیم:" پنج انقلابی کوبایی که دولت ایالات متحده در سال 1998 برایشان پاپوش درست رد، بالغ بر 16 سال به عنوان بخشی از طبقه کارگر ایالات متحده در پشت میله‌های زندان بودند. هر کدام از آن‌ها با احترام، همبستگی و با باقی گذاشتن مثالی از خودشان، دست دوستی به سمت همقطاران زندانی خود دراز کردند. و درپاسخ، احترام و همبستگی دیگران را برانگیختند.

چه چیز این پنج کوبایی را برای چنین عملکردی آماده کرد؟ از همه مهمتر، این انقلاب سوسیالیستی کوبا بود که نحوه عملکرد آن‌ها تبلور خصلت طبقاتی و ارزش‌هایش بود.

هراردو هرناندز، رامون لابانینو، آنتونیو گوئررو، فرناندو گنزالز و رنه گنزالز با درک و فهم خود، با واقع بینی و شوخ طبعی‌شان، راجع به جامعه سرمایه داری ایالات متحده و دستگاه "عدالت‌اش" سخن می‌گویند. همین طور راجع به آینده انقلاب کوبا."

این کتاب در 161 صفحه و با قیمت 12 هزار تومان در نشر طلایه پرسو منتشر شده است.

اما "محاکمه دولت آمریکا" نوشته لری سیگل، فارل دابز و استیو کلارک به ترجمه مسعود صابری روانه بازار کتاب شده است.

عنوان فرعی این کتاب "پلیس سیاسی واشنگتن و طبقه کارگر" است.

در پشت جلد کتاب می‌خوانیم: "در سال 1972 حزب کارگران سوسیالیست در ایالات متحده علیه دولت آن کشور در دادگاه اقامه دعوا کرد. اتهام علیه دولت این بود که دستگاه پلیس سیاسی‌اش در حزب جاسوسی کرده و باعث اختلال در فعالیت های روزمره حزب شده و حقوق تضمین شده در قانون اساسی ایالات متحده را زیر پا گذاشته است. محاکمه پانزده سال طول کشید و دادگاه در انتها دولت را محکوم کرد."

این کتاب در 177 صفحه و با قیمت 12 هزار تومان منتشر شده است.

"در عصر احتضار سرمایه داری: برنامه انتقالی برای انقلاب سوسیالیستی" عنوان کتاب دیگری است اثر لئون تروتسکی به ترجمه حامد شمس.

در آغاز این کتاب می‌خوانیم: "بارزترین خصیصه اوضاع سیاسی جهان، به طور کلی، بحران تاریخی رهبری پرولتاریاست.

پیش شرط‌های اقتصادی لازم برای انقلاب پرولتاریایی تاکنون به طور کلی، به بالاترین نقطه باروری که ممکن است در دوران سرمایه داری برسد، فراهم شده است. نیروهای تولیدی بشر راکد مانده‌اند. همین حالا هم اختراعات و پیشرفت‌های جدید دیگر قادر به بالا بردن سطح ثروت مادی نیستند... " این کتاب در 87 صفحه و با قیمت 7 هزارتومان منتشر شده است.

و در آخر "مبارزه طبقاتی و نبرد برای حقوق سیاهان" با عنوان فرعی:"آنچه کارگران در ایالات متحده از بلشویک‌ها آموختند" اثر جک بارنز با ترجمه افشین صدرایی نیز در انتشارات طلایه پرسو منتشر شده است.

در بخش "یادداشت ناشر" در این کتاب می‌خوانیم: "جایگاه پیش قراولی کارگرانی که سیاهند، در رهبری نبردهای گسترده اجتماعی و سیاسی، با پایه پرولتری در ایالات متحده، به کرات در تاریخ مبارزه طبقاتی تایدد شده است. وقایع ثبت شده، به سال‌های پایانی جنگ داخلی ایالات متحده برمی‌گردد، به خصوص به نبرد بازسازی رادیکال بعد از جنگ داخلی...

این کتاب در 121 صفحه و با قیمت 10 هزار تومان منتشر شده است.