سرویس سینمایی هنرآنلاین: در چند روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر مهاجرت یکی دیگر از بازیگران زن ایرانی به ترکیه و حضور در شبکه جم. این بار قرعه به نام پردیس افکاری افتاد؛ بازیگری که سال‌ها در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون خوش درخشید اما در سال‌های اخیر به دلیل تولیدات کم و بی‌کیفیت عرصه تصویر خیلی در این حوزه فعالیت نداشت و می‌توان گفت دچار نوعی بیکاری ناخواسته شده بود.

این‌طور که در اخبار شنیده می‌شود، پردیس افکاری برای حضور در فیلم "شهر قشنگ" به کارگردانی مهدی مظلومی که برای شبکه جم آماده و تولید می‌شود، به ترکیه رفته است و قطعاً حضور در شبکه جم یعنی مهاجرت به کشوری دیگر.

این در حالی است که پیش از این نیز افکاری با مهدی مظلومی در زمانی که هر دو در کشور مشغول فعالیت بودند همکاری داشت، اما با رفتن مهدی مظلومی این فیلم نیز با مشکلات ممیزی همراه شده و به طور کلی اکران آن منتفی شد.

افکاری در آخرین گفت‌وگوی خود با خبرنگار هنرآنلاین درباره عدم حضورش در آثار هنری گفته بود: کار ما به گونه‌ای شده است که امروز تنها یک تعداد خاصی کار می‌کنند و باقی تماشاگر آن گروه هستند. آدم‌هایی که بی تخصص هستند، در این حوزه و فامیل دارند و به مهمانی‌های شبانه می‌روند و دورهمی‌هایی با هم دارند، می‌توانند به راحتی کار کنند و دوستانی که در این روابط جایی ندارند بی‌کار هستند. ما در واقع تماشاگر آن گروهی هستیم که مشغول کارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید واقعیت‌ها را دید و بر مبنی وهم و خیال پیش نرفت، افزود: فکر نمی‌کنم شاهد اتفاقی مثبت در عرصه هنر باشیم، چرا که معتقدم باید همیشه واقعیت‌ها را دید و اصولاً آدمی نیستم که امید واهی داشته باشم. وقتی چیزی در حال سقوط است، نمی‌توان به نجات آن امید داشت. سینمای ایران از نظر من سقوط کرده است و برای برگشت مجدد آن نیاز به زمان، مدیریت درست و تخصص داریم.

ظاهراً این بیکاری ناخواسته و عدم تولید آثار هنری باکیفیت و به کار گرفته نشدن بازیگران منجر به این شده تا بازیگران ما یکی یکی رخت سفر بسته و مهاجرت کنند تا بلکه بتوانند در آنجا و با حضور در آثار ایرانی که تولید می‌شوند به حرفه خود ادامه دهند.