سرویس تئاتر هنرآنلاین: اجرای صحنه‌ای پروژه‌ چند رسانه‌ای "غم نومه‌ فریدون"، به نویسندگی و کارگردانی پیمان قدیمی دی ماه سال جاری در تالار وحدت آغاز خواهد شد. پیمان قدیمی با ارائه توضیحاتی در رابطه با این اثر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: قصه محاوره و به سبک قصه‌های محاوره‌ای بعد از کودتای مرداد 32 نوشته شده است مانند قصه‌های احمد شاملو، فروغ فرخزاد، بیژن مفید و...

او ادامه داد: پژوهش ادبیات کوچه سه سال طول کشید و سال 91 منتشر شد؛ بعد از آن تبدیل به پروژه‌ شد، از همان ابتدا استارت بخش موسیقی را زدیم و تقریبا شش ماه کار ضبط بازی نمایش‌های صوتی زمان برد. بعد از آن، آنها را در اختیار استاد حسین علیزاده برای ساخت موسیقی قرار دادیم. این مرحله به دلیل فعالیت و سفرهای استاد علیزاده دو سال طول کشید تا موسیقی نوشته شود. فاز اول این پروژه اسفندماه سال گذشته به سرانجام رسید.

قدیمی در رابطه با اجرای صحنه‌ای "غم نومه‌ فریدون" نیز توضیح داد: اکنون ما در حال کار روی اجرای صحنه‌ای این نمایش هستیم که دی ماه سال جاری در تالار وحدت به مدت 20 شب به صحنه خواهد رفت. برای اجرای صحنه‌ای متن دیگری نوشته می‌شود و در فضای دراماتیک‌تری به صحنه می‌رود. نگارش متن تقریبا تمام شده است. بر این اساس بازیگرانی به کار اضافه خواهند شد و تعدادی پرفورمر هم در کنار ما هستند.

او عنوان کرد: در فضای اجرایی نمایش کاملا مدرن خواهد بود؛ با وجود اینکه متن ایرانی است اما به هیچ وجه اتفاق کلاسیکی نیست. شاید مواد اولیه آن ایرانی باشد اما رویکرد و پرداخت آن کاملا مدرن خواهد بود. پروژه، نمایشی موسیقیایی است.

این پژوهشگر با بیان اینکه این پروژه ابعاد مختلفی خواهد داشت اظهار کرد: پروژه در میکروایونت‌ها یعنی اتفاقات خردتری برای کار رقم خواهد خورد که اخبار آن به تناوب منتشر خواهند شد همچنین دغدغه دارم در سینما کار کنم چراکه قصه کاملا نمایشی است اما در این زمینه فعلا در مرحله رایزنی هستیم.

قدیمی در پاسخ به اینکه اسامی که تاکنون از آنها در این پروژه مطرح شده مانند مرتضی احمدی، آیدا شاملو، ژاله علو، سیامک صفری، فاطمه معتمدآریا، فرهاد اصلانی، امیر جعفری، حبیب رضایی، صابر ابر، نیما دهقانی، محمد معتمدی، پوریا اخواص، صبا علیزاده، فرهاد فزونی و... و نحوه همکاری‌شان در این اجرا گفت: ما از صدا، تصویر و حضورشان روی صحنه بهره خواهیم برد.

او در رابطه با نام در مورد چگونگی همکاری زنده‌یاد مرتضی احمدی در این اثر بیان کرد: در این رابطه اطلاعات جزئی نمی‌توانم ارائه کنم، این آخرین کار استاد احمدی است؛ خیلی سخت و کشنده است که دیگر این هنرمند در کنار ما نیست که بتواند محصول نهایی کار را با او بشنویم. بدون شک او در کنار ماست چراکه دل او با این پروژه بود.

گفتنی است؛ تمرینات این اجرا به تهیه کنندگی مهرداد بهاالدینی و پیمان قدیمی از خرداد ماه در تالار وحدت آغاز شده و نسخه‌ صوتی و موسیقایی آن نیز، همزمان با اجرا منتشر خواهد شد.