هنرآنلاین:

آقای نصرالله پژمان فر، یک روز پیش از آنکه رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شود در گفتگویی با خبرگزاری فارس گلایه کرده است:" برخی می‌خواهند از کمیسیون فرهنگی "لولو" درست کنند "

یک- آیا هیچگاه کمیسیون محترم فرهنگی مجلس تحقیق میدانی کرده است ببیند چند درصد از هنرمندان، اعضای این کمیسیون را می شناسند؟

دو- تنها از منظر آمار، کمیسیون از چند هنرمند برای گفتگو و مشورت به مجلس دعوت کرده است؟

سه- اعضای محترم این کمیسیون، سالانه چند بار به سالن های نمایش پا می گذارند؟ چند کنسرت و چند نمایشگاه هنرهای تجسمی را می بینند؟ پای درد دل های کتابفروشی نشسته اند؟...

چهار- کمیسیون فرهنگی چند بار برای موفقیت های ملی و بین المللی هنرمندان پیام تبریک و یا دسته گلی فرستاده است؟

پنج- خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر که راهی به جلسات کمیسیون فرهنگی ندارند، لذا اخبار منتشره از آن حاصل مصاحبه ها و یا احضار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان وزیر است... آیا خود دوستان تحلیل محتوا کرده اند ببینند پیام هایی که به رسانه ها و جامعه هنری ارسال می کنند چه رویکردهایی دارد؟ چند بار از کلمه توقیف بهره برده اند، چند بار خواهان تشویق هنرمندان شده اند، چند بار از تحدید فضای فرهنگی گفته اند...؟

شش- جناب پژمان فر در مصاحبه مزبور تاکید کرده است مجلس خوشش نمی آید برای یک فیلم ورود کند و ترجیح کمیسیون به مسایل کلان و راهبردی است، آیا فهرستگانی از پیشنهادات راهبردی و کلان این کمیسیون به صحن علنی مجلس شورای اسلامی موجود است؟

هفت- مطالبه محوری و مستمر جامعه فرهنگ و هنر، ناچیز بودن بودجه است؛ چرا کمیسیون فرهنگی نتوانسته در این خصوص توفیقی یابد؟

هشت- " آیا مجلس و جامعه هنری دو خط موازی اند؟ " تیتر همین ستون در هفدهم شهریور 93 بود، آیا پرسش های جامعه هنری به گوش کمیسیون محترم می رسد؟

نه- مجلس به مجلس، هنرمندان با امید ترمیم زاویه نگاه خانه ملت به بنیادین بودن امر فرهنگ، مردم را به حضور در پای صندوق رای تشویق کرده اند، اما این روزها پس از عدم استقبال نمایندگان نو آمده از این کمیسیون، تصور می کنند آب در هاون می کوبند، آیا چهره ای که اعضای پیشین از این کمیسیون ارائه داده اند و البته میزان تاثیرگذاری اش، در این عدم اقبال ناامیدکننده موثر بوده؟

ده- فهرستگان این سوالات بیش از اینهاست، اما پاسخ به همین نمونه ها کافی ست تا روشن سازد آیا دست هایی در پشت پرده در کارند تا از کمیسیون فرهنگی لولو سازند یا اینکه این محصول بدیهی شیوه رفتاری خود کمیسیون در این سالهاست.

- این یادداشت امروز اول تیر در روزنامه شرق ص 14 به چاپ رسیده است.