به گزارش هنرآنلاین ،به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تاکستان، "ساو" عنوان فیلم کوتاهی است به نویسندگی و کارگردانی محمد طاهرخانی و حمایت انجمن سینمای جوان شهرستان تاکستان، تصویربرداری آن در روستای تاکند آغاز شد.

محمد طاهرخانی از هنرمندان باتجربه نمایش است که تحصیلانت خود را در رشته کارگردانی سینما ادامه داده و "ساو" سومین فیلم او به حساب می آید. فیلم های دیگر طاهرخانی همسفر تولید سال ٩١ و سرباز و سنگ تولید سال ٩٢ است که در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران حضور داشت.

لازم به ذکر است بهمن طاهرخانی، نماینده منتخب تاکستان در مجلس شورای اسلامی،ابوالفضل طاهرخانی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تاکستان و تنی چند از هنرمندان این شهرستان در صحنه تصویربرداری این فیلم حاضر شدند.

بهمن طاهرخانی ضمن بیان حمایت همه جانبه از هنرمندان شهرستان تاکستان گفت: هنر سینما، هنر تاثیر گذار و ماندگاری است که می تواند فرهنگ و آداب رسوم تاکستان را بازگو کند.

کلمه "ساو" در زبان آذری به معنی وحی و الهام است و فیلم "ساو" عواطف و عشق انسانی بین دو خواهر را بازگو می کند که از یک رویای کودکانه شروع و با شیرینی رویاگونه در لحظه مرگ به اتمام می رسد.