به گزارش هنرآنلاین ،محمد محمدی در گفت‌وگو با فارس در آمل، از درگذشت استاد پیشکسوت عرصه موسیقی و خوشنویسی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: استاد غلامحسین آبتین که مدتی در بستر بیماری به سر می‌برد در بیمارستان امام رضا (ع) دعوت حق را لبیک گفت.

او افزود: مرحوم آبتین در روز عاشورای سال 1330 دیده به جهان گشود و از اسایتد برجسته موسیقی و خوشنویسی محسوب می‌شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با اعلام اینکه این هنرمند پیشکسوت در خانواده‌ای عاشق و ذاکر معصومان به دنیا آمده و به دلیل همزمانی تولدش با ایام محرم نامش را غلامحسین گذاشتند، تصریح کرد: این استاد با آغاز فعالیت هنری به صورت حرفه‌ای از سال 1355 در مدت زمان 14 ماه تعداد 17 نوع ساز موسیقی را به طور کامل آموخت.

این مسؤول با اشاره به اینکه استاد آبتین در خوشنویسی مهارت زیادی داشت، خاطرنشان کرد: این استاد اشعار زیادی از شاعران برجسته همانند سعدی، مولانا، حافظ، سعدی و محتشم کاشانی را به رشته تحریر درآورد.

محمدی با بیان تجلیل از مقام هنری و ادبی ارزشمند استاد آبتین در نهمین همایش استانی کتابت وحی، یادآور شد: این مراسم با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، مسؤولان استانی و شهری، هنرمندان مازندران و خانواده هنری آمل برگزار شد.

او با اشاره به غرس نهال در روز درختکاری سال گذشته به نام استاد آبتین و به دست خودش در محوطه فضای سبز مجتمع فرهنگی هنری ولیعصر (عج)، گفت: این هنرمند نام‌آشنای آملی به‌دلیل کهولت سن به دیار حق شتافت و همانند این استاد برجسته کمتر افرادی را در عرصه موسیقی و خوشنویسی این شهرستان سراغ داریم.

آیین تشییع و خاک‌سپاری استاد برجسته هنر خوشنویسی و موسیقی شهرستان آمل صبح فردا دوشنبه از تکیه اسک این شهرستان انجام می‌شود.