به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، مجید ملأ نوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی و رئیس موزه هنرهای معاصر تهران درباره اجرای طرح "نگارخانه‌ای به وسعت شهر" گفت: به عنوان کسی که مسئول هنرهای تجسمی کشور هستم و زمانی هم در سازمان زیباسازی مشغول بودم، به نظرم طرح "نگارخانه‌ای به وسعت شهر" یکی از بهترین طرح‌هایی است که بعد از انقلاب در سطح شهری انجام شده است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح، شهر مدتی از مسائل صنعتی و فضاهای تبلیغاتی نجات می‌یابد و مردم به موضوعات فرهنگی فکر می‌کنند و با بزرگان و مفاخر هنر و فرهنگ دنیا آشنا می‌شوند. در واقع این حرکت باعث می‌شود تا ذوق و زیبایی‌شناسی و سلیقه مخاطب تغییر یافته و بر سواد بصری آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود؛ چرا که مردم ما سواد بصری کمتری نسبت به کسانی که در این عرصه تحصیل و یا فعالیت می‌کنند، دارند و از سوی دیگر عموم مردم خیلی به گالری و یا موزه نمی‌روند، در نتیجه با این فضاها و با هنرمندان ایران و جهان آشنا می‌شوند.

مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی همچنین درباره اعتراض برخی نسبت به استفاده از آثار هنرمندان غربی، افزود: ما در تمام سال وسایل غربی را می‌بینیم که در همه جای شهر تبلیغات آن‌ها دیده می‌شود، حالا در این بخش آثار هنرمندان و مفاخر غرب به نمایش درآمده است و این آثاری است که در آن‌ها تخیل وفرهنگ زیبایی شناسی وجود دارد و نشانه‌های مختلف فرهنگی و هنری درآن دیده می‌شود. از نظر من اجرای این طرح و نمایش این آثار هیچ اشکالی ندارد و باعث می‌شود تا مخاطبان در سطح شهر از تمام دوران‌ها، شیوه‌ها و جریان‌های هنری سود ببرند، این کار بسیار خوبی است و امیدوارم که توسعه داشته باشد.

ملانوروزی در ادامه درباره آثار به نمایش درآمده از موزه هنرهای معاصر در طرح "نگارخانه‌ای به وسعت شهر" عنوان کرد: امسال 80 اثر از موزه هنرهای معاصر در این طرح به نمایش درآمد و امیدوارم در سال‌های آینده نقش موثرتری در این رویداد داشته باشیم و بتوانیم آثار بیشتری را به نمایش بگذاریم.

وی همچنین درباره پیشنهاد خود برای هرچه بهتر به اجرا درآمدن این طرح گفت: به نظرم باید یک دبیرخانه دائمی برای این طرح در نظر گرفته شود و آثار خوب را در طی سال انتخاب کرد تا در طی مدت زمان مشخص شده به نمایش درآیند. از سوی دیگر به نظرم آثار را باید در مناطق مختلف شهری تقسیم کرد وهر اثر را متناسب با همان فضا به نمایش درآورد. ضمن این که از نظر شهری در بزرگراهی که همه با سرعت در حال رد شدن از آن هستیم، انتخاب آثار ظریف، خیلی نمی‌تواند مخاطب را جذب کند چرا که نیازمند تمرکز بیشتر است و باید روی این مسائل دقت نظر بیشتری وجود داشته باشد.

ملانوروزی در پایان خاطرنشان کرد: دوسال است که فضای شهری با اجرای این طرح، تلطیف می‌شود و بسیاری از خبرگزاری‌های دنیا از این طرح به عنوان یک رویداد شگفت انگیز یاد کردند که بسیار تاثیرگذار بوده است.

لازم به یادآوری است دومین دوره رویداد هنری "نگارخانه‌ای به وسعت شهر" از اول خردادماه با اکران گسترده 800 اثر از هنرمندان ایرانی و خارجی در تمامی سازه‌های تبلیغاتی شهر تهران برگزار شده است.

اصغر همت: خانه تئاتر با تمام وجود از طرح "نگارخانه‌ای به وسعت شهر" حمایت می‌کند

اصغر همت بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما و مدیرعامل خانه تئاتر با اشاره به تاثیرات مثبت طرح "نگارخانه‌ای به وسعت شهر" عنوان کرد: من یکی از طرفداران پر و پا قرص طرح "نگارخانه‌ای به وسعت شهر" هستم؛ زیرا یک اتفاق نادر و منحصر به فرد هنری در سطح شهر است.

این بازیگر با تاکید بر استمرار طرح "نگارخانه‌ای به وسعت شهر" تصریح کرد: به نظرم با مستمر برگزار شدن این طرح هنر و زیرمجموعه‌هایش به صورت یک ضرورت در میان مردم مطرح می‌شوند و مسئولین هم خودشان را موظف به نهادینه کردن چنین طرح‌هایی می‌دانند.

مدیرعامل خانه تئاتر با اشاره به حمایت همه جانبه از این طرح افزود: خانه تئاتر و به خصوص مکان جدیدش که وسعت زیادی دارد این آمادگی را دارد که انواع آثار این طرح را در خود خانه تئاتر و یا سایر اماکن تئاتری وابسته در معرض دید مردم و هنرمندان قرار دهد.

لازم به یادآوری است دومین دوره رویداد هنری "نگارخانه‌ای به وسعت شهر" از اول خردادماه با اکران گسترده 800 اثر از هنرمندان ایرانی و خارجی در تمامی سازه‌های تبلیغاتی شهر تهران برگزار شده است.