به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، آرش فروغی در این خصوص اظهار داشت: این جشنواره که بزرگ‌ترین جشنواره کاریکاتور سال است با حضور بهترین کاریکاتوریست‌های ٥٠ کشور دنیا از جمله برزیل، روسیه، آرژانتین، ترکیه چین و فرانسه در دو بخش کارتون هولوکاست و کاریکاتور نتانیاهو و هیتلر برگزار شد.

این کاریکاتوریست لرستانی با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره ١٠ خردادماه به میزبانی تهران برگزار شد، افزود: کاریکاتور چهره نتانیاهو در راستای نشان دادن مظلومیت و حمایت مردم فلسطین به تصویر کشیده شده است.

او در رابطه با کاریکاتور منتخب‌شده، عنوان کرد: در این کاریکاتور دور گردن چهره نتانیاهو تمساح پیچیده که سنبل درندگی است که با به دندان کشیدن پرچم فلسطین اشک تمساح می‌ریزد.

فروغی با اشاره به اینکه ٩٠٠ اثر به این جشنواره راه یافته، بیان کرد: ١٥٠ اثر در این جشنواره به نمایش گذاشته شد که از این تعداد ١٦ اثر برنده اصلی شدند و از این افراد بنده تنها ایرانی بودم که مقام نخست را کسب کردم.

او خاطرنشان کرد: تاکنون ٣٥ جایزه بین‌المللی و حدود ٢٠ جایزه کشوری و منطقه‌ای کسب کرده‌ام و بیش از ١٠٠ اثر دارم که اکثر آن‌ها در جشنواره‌ها شرکت داده‌شده‌اند.