به گزارش هنرآنلاین ،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در این نشست سروش محمد‌زاده فیلم اول را نتیجه سال‌ها فکر و اندیشه یک کارگردان دانست : هرچند در فکر ساخت اولین فیلم بلند خودم نبودم اما با پیشنهاد طرح از طرف تهیه کننده شروع به فیلمنامه نویسی کردیم و با بودجه کم و مستقلی که داشتیم می‌دانستیم که مهمترین نقطه قوت و اتکا ما فیلمنامه و کارگردانی قوی خواهد بود نه لزوما پروداکشن سنگین.

این کارگردان با اشاره به موضوع فیلم خود گفت: هرچند در سال‌های اخیر فیلم‌های مهمی در زمینه قصاص ساخته شده است اما من با یک زاویه دید تازه سراغ این سوژه رفتم و با بردن دوربین بین خانواده مقتول به بحران شکل گرفته در بین آن‌ها پرداختم و با پایان‌بندی متفاوت و غیر کلیشه‌ای روی دیگری از این مساله را به مخاطبین نشان دادم.

یوسف وجدان دوست علت همکاری شهاب حسینی در این فیلم را علاقه ایشان به فیلمنامه بیان کرد و ادامه داد:حمایت ایشان از جوان‌ها جای تقدیر دارد و بازی قدرتمند شهاب حسینی در کنار هوشمندی کارگردان باعث شد که فیلم موفقی ساخته شود.

وجدان دوست با اشاره به مشکلات یک تهیه کننده در ساخت فیلم بلند تاکید کرد: خوشحالم در اولین تجربه بلند سینمایی خودم فیلمی را تولید کردم که همزمان با استقبال منتقدان و مخاطبان مواجه شده است و در عرض سه ماه حدود ۲۰ هزار نفر به تماشای فیلم چهارشنبه آمدند.

امیر عفاف ( منتقد سینما ) پس از بررسی سابقه تاریخی سینمای ایران و توجه به مسائل اجتماعی گفت:در دهه اخیر فیلم‌سازانی چون اصغر فرهادی با آثار فاخر و جهانی خود و در ادامه این روند کارگردانان جوانی چون سروش محمدزاده پی‌گیر سینمایی اجتماعی هستند و با بردن دوربین به خیابان ، شهر و توجه به فیلم‌نامه این فرم سینمایی را به خوبی عرضه کرده‌اند.

این منتقد با اشاره به صداقت کارگردان در روایت موضوع فیلم گفت: راز موفقیت این فیلم هدایت صحیح بازیگران در کنار برداشت صحیح کارگردان از یک موضوع مهم اجتماعی و باورپذیر بودن آن برای مخاطب است.

در ادامه این نشست علیرضا عیسوی، مجری - کارشناس این فیلم را با چندین فیلم سال های اخیر سینمای ایران مقایسه کرد و گفت: هرچند موضوع قصاص مورد توجه کارگردان های مطرح سینمای ایران بوده است اما سروش محمد زاده با انتخاب زاویه دید متفاوت روایت جدیدی از این سوژه ارائه کرد.

این کارشناس سینما لوکیشن ها و طراحی صحنه را در خدمت فضاسازی و شخصیت پردازی کاراکتر های فیلم دانست و افزود : فیلم در ژانر اجتماعی و با پرداختی رئالیستی ساخته شده و با پرهیز از روایت غیرخطی و فرم‌های فانتزی به حادثه محور بودن خود تاکید می‌کند و مخاطب را به دنبال سرنوشت شخصیت‌هایش می‌کشاند.

گفتنی است: به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان برنامه نقد و بررسی فیلم های سینما هنر و تجربه شیراز موقتا متوقف خواهد شد.