به گزارش هنرآنلاین ، حسین ابراهیمیان در گفت‌وگو با فارس در رشت با اشاره به برگزاری جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها در گیلان اظهار کرد: جشنواره مذکور از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است.

او به اهداف برگزاری جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: اشاعه و تراوج فرهنگ منور رضوی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و مذهبی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین به‌ ویژه حضرت امام رضا(ع) از اهداف جشنواره مذکور است.

معاون فرهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان متذکر شد: گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی، هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده آن از دیگر اهداف جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها است.

ابراهیمیان از فعالیت کتابخانه رضوی با ١٠٠ عنوان کتاب در گیلان خبر داد و بیان کرد: پرهیز از موازی‌کاری در اجرای برنامه‌های جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها حائز اهمیت است.

او با بیان اینکه سبک زندگی رضوی از محورهای موضوعی جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها است، تصریح کرد: سیره عملی و نظری امام رضا(ع) و روش مباحثه با صاحبان اندیشه، فرهنگ و اخلاق از منظر امام رضا(ع)، ابعاد اقتصاد مقاومتی در سیره رضوی و نماز اول وقت، دعا، قرآن و زیارت در آستان کلام رضوی از جمله محورهای موضوعی جشنواره مذکور است.

معاون فرهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به محور فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی اشاره کرد و گفت: بنیان خانواده، معاشرت با همسر و تربیت فرزندان، ولایت عهدی حضرت رضا(ع) و بررسی اوضاع اجتماعی سیاسی عصر امام هشتم(ع) و حدیث سلسله‌الذهب و تبیین رابطه توحید و ولایت در کلام معصومین(ع) از جمله محورهای موضوعی جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها است.

ابراهیمیان با اشاره به مشخصه‌های شیعه واقعی از منظر امام رضا(ع)، خاطرنشان کرد: جایگاه زیارت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و امامزادگان رضوی و تکریم زائران و همچنین بزرگداشت رضوی در راستای انعکاس جشن‌های ولادت، ایام زیارتی و مراسم سوگواری شهادت امام هشتم(ع) و امامزادگان رضوی و برنامه‌های موضوعی جشنواره امام رضا(ع) از دیگر محورهای موضوعی جشنواره جلوه‌های فرهنگی رضوی در رسانه‌ها است.

او به بخش‌های جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: در بخش اصلی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری می‌توانند آثار خود را در شش رشته "تیتر"، "سرمقاله و یادداشت"، "خبر"، "گزارش"، "صاحبه" و "مقاله" به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

معاون فرهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه عکس رضوی از بخش‌های اوژه جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها است، اظهار کرد: عکاسان می‌توانند عکس‌ها و گزارش‌های تصویری خود را با موضوع زیارت، پیاده‌راو زائران، جشن‌های ولادت و ایام شهادت حضرت رضا(ع) و برنامه‌های موضوعی جشنواره امام رضا (ع) که در رسانه‌های کشور منتشر شده است، ارسال کنند.

ابراهیمیان، آثار رادیاوی و تلاوزیونی را از جمله بخش‌های ویژه جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها ذکر کرد و افزود: فعالان عرصه رادیو و تلاوزیون می‌توانند آثار تولیدی خود را در دو رشته خبر و گزارش خبری در محورهای ذکر شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

او، شعر رضوی را از دیگر بخش‌های جشنواره جلوه‌های رضوی در رسانه‌ها خواند و بیان کرد: شرکت کنندگان می‌توانند اشعار خود را با موضوع امام رضا(ع) که در یکی از نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری کشور درج شده است را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

معاون فرهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، بزرگداشت حضرت سید جلال‌الدین اشرف(ع) برادر گرامی امام رضا(ع) در آستانه‌اشرفیه را از اوژه برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) در این استان اعلام کرد.